خرانق و بوی لاله های شهید

شب جمعه ای غریب و به یاد ماندنی برای خرانق زیبا ،شب جمعه 28بهمن ماه

تصاویر شهیدان سرافراز و حجله های خونرنگ ،کوچه های کاهگلی خرانق را از همیشه زیباتر کرده بود . شمیمی آشنا ،آسمان غریب روستار را عطر آگین کرده بود و بوی دل انگیز لاله در هوای بهاری آنشب جان نوازی می کرد .گویا ستاره ها همه به پای شهیدان عاشقانه صف زده بودند که همه جا اینقدر روشن و نورانی به نظر می رسید .

بانگ اهتزاز گلبرگهای لاله، موسیقی گوشنوازی را در کوچه باغهای خرانق زمزمه می نمود و نغمه شهید شهید تنها ذکر مردم خطه قهرمان پرور خرانق بود . ناگهان از قلب کویری رودخانه ای از یادهای سرخ جریان گرفت و دریای دل دریادلان این دیار را به تلاطم انداخت و خاطره این نزول رحمت را تا همیشه در خطه خرانق جاودانه ساخت .

40شهید به خون خفته اهل خرانق ،در کنار یک لاله گمنام از دیار غربت میزبان اشک و آه مردم شهید پروراردکان و بخش پهناور خرانق شدند و در بزمی عاشقانه کام عطشان مردمان را به جرعه ناب بصیرت سیراب نمودند ؛حسینیه فاطمیه چون همیشه به بال فرشتگان آسمانی فرش شد و یاد شهیدانی از اهل نور مایه مباهات عرش ...

باردیگر دستان پرخیر امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف )میثاق نامه مردم کویر با ولایت را امضا نمود و بابی روشن به سمت مهرورزی را به رویشان گشود .

حضور پرشور مردم یزد ،اردکان و خرانق در جمع میهمانی لاله ها بی نظیر و زاید الوصف بود .

اللهم احشرنا مع الشهدا