با حضور فرماندار اردکان و مدیر کل امور بانوان استان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،صبح دیروز جلسه کمیته راهبردی زنان و خانواده شهرستان اردکان با حضور فرماندار و مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .
در این جلسه که مسئولین ادارت و ارگانهای مرتبط با موضوع خانواده ،ازدواج و طلاق حضور داشتند علل افزایش آمار طلاق در شهرستان و ایجاد ناهنجاریهای وابسته به این پدیده منفی بررسی و دلایل راهبردی برای تدوین راهکارهای حل معضل مورد اشاره جهت مطرح نمودن در جلسه استان تدوین گردید .
فرماندار اردکان در این جلسه مواردی را به عنوان تهدیدات جدی نظام خانواده در شهرستان اردکان مطرح نمود و افزود : افزایش جمعیت اتباع بیگانه  بدلیل عدم آشنایی  و فرهنگ متفاوت زاد و ولدبایستی با برنامه ریزی لازم ساماندهی شود ؛ بعلاوه رشد فزاینده فرهنگهای متناقض و متفاوت بدلیل حضور افراد غیر بومی که از امکانات تحصیل و اشتغال در این شهرستان بهره می گیرند و شیوع معظل بد حجابی از عمده تهدیدات بافت سنتی ومذهبی خانواده در شهرستان می باشد .
"کمالی "ارائه آمار صحیح و منفک در بخشهای مختلف را در خصوص بحث خانواده برای انجام فعالیتهای تحقیقاتی و پزوهشی ضروری عنوان نمود و ازارگانهای ذیربط خواست تا پس ازاستخراج آمار با بهره گیری از روشهای تحقیق ،نتایج حاصله را ارائه نمایند .
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز با بیان این مطلب که تقویت فعالیتهای فرهنگی و استفاده از ابراز جدید برای مبارزه با ضد فرهنگهایی که از طریق همین ابزار به جامعه تزریق می شود ؛راه حل مهمی برای ابقای ارزشهای خانواده محسوب می شود افزود : آموزش در دوره های مختلف زندگی برمبنای ارزشهای اسلامی و ایرانی امری حیاتی است که اهمیت آن غیر قابل اغماض می باشد و از این رهگذر آموزش مهارتهای زندگی قبل ,حین و بعد از ازدواج تاثیر مهمی در کاهش آمار از هم گسیختگی خانواده و طلاق خواهد گذاشت .
"خانم عبدالحسین زاده"استفاده از مشورت والدین توسط فرزندان در امر همسر گزینی و همچنین آموزش انتخاب صحیح همسر را از دیگر موارد تاثیر گذار در کاهش معظل طلاق عنوان کرد.
گفتنی است کمیته راهبردی زنان و خانواده بصورت فصلی با ریاست فرماندار در محل فرمانداری تشکیل می شود .