با حضور سفیر چین در اردکان انجام شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان عصر دیروز سفیر جمهوری خلق چین با حضور در اردکان ،در نشست صاحبان صنایع این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد شرکت کرد .
در این جلسه که با حضور معاون برنامه ریزی ،مدیرکل امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران صنایع شهرستان اردکان برگزار شد ؛"یو هانگ یانگ "سفیر جمهوری خلق چین برقراری روابط دوستانه بین چین و ایران را با هدف نبادل دانش و تکنولوژی طرفین متذکر شد وگفت :روابط بین استان یزد و کشور چین از قدمت بالای تاریخی برخوردار است ؛وی عبور جاده ابریشم از این دونقطه وارتباط نزدیک بین بازرگانان چینی و یزدی از قدیم الایام تا کنون را از نشانه های این روابط عنوان نمود و افزود :کشور چین علاقه مندی خود را برای گسترش ارتباط بین دو منطقه را نه تنها در حوزه های اقتصادی بلکه در سایر زمینه ها اعلام می کند و ادامه داد:در سال گذشته حجم مبادلات اقتصادی بین دو کشور به 30میلیارد دلار رسیده است که در سال جاری و سالهای آینده این میزان بیش از پیش افزایش خواهد یاقت .
سفیر چین با اشاره به پروزه های مختلفی که طرف چینی در استان یزد و از جمله شیشه در دست اجرا دارد گفت:از شرکتهای چینی خواستارم که پروژه های صنعتی را با کیفیت مناسب در فرصت معین به اتمام برسانند .
وی در ادامه صحبتهای خود از شهرستان اردکان بعنوان یک منطقه با سابقه غنی فرهنگی یاد کرد و بیان داشت :مهمانوازی و محبت مردم این شهرستان و همچنین استان یزد بگونه ای است که در این منطقه کسی احساس غربت نمی کند وی آشنایی با ویژگیهای جغرافیایی یزد و پیدا کردن نقاط مشترک همکاری با سرمایه گزاران یزدی را از مهمترین علل سفر خود به این استان اعلام و از میهمان نوازی مسئولین استان یزد و شهرستان اردکان تشکر کرد .
فرماندار اردکان نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به مقامات چینی بصورت اجمالی به ظرفیتها و پتانسیلهای صنعتی و معدنی اردکان اشاره کرد و گفت :استفاده از نیروی کار و تکنولوژی پیشرفته برای دستیابی به اهداف والای صنعتی شدن جز با همکاری جمعی کشورها محقق نخواهد شد و اگر این همکاریها در راستای انتقال تکنولوژی و تجربه بهمراه رشد ،شکوفایی و تبادل دانش طرفین صورت گیرد بسیار مفید و کارساز خواهد بود .
"احمد کمالی " با اشاره به موقعیت خوب این شهرستان برای توسعه صنعتی افزود :تصویب منطقه ویژه اقتصادی فولاد در اردکان مقدمه تبدیل این شهرستان به یکی از قطبهای صنعتی کشور خواهد بود و استقرار کارخانجات شیشه فلوت بعنوان بزرگترین واحد صنعتی بخش خصوصی استان با تولیدات منحصر بفرد در خاورمیانه فرصت رقابت جهانی با صنعت دنیا را برای اردکان فراهم خواهد آورد .
در ادامه معاون برنامه ریزی استانداری پیمان خواهر خواندگی یزد با استان لئونی چین را یاد آورشد و گفت :هم اکنون چینی ها در صنعت پانل های خورشیدی و فعالیتهای معدنی همکاریهای خوبی با استان یزد دارند .
"بابایی "همچنین با برشمردن ظرفیتها و توانمندیهای استان یزد بر افزایش همکاری بین سرمایه گزاران چینی و یزدی تاکید کرد و افزود :با عنایت به اینکه برنامه های اقتصادی چین در برابر غرب بسیار موفق بوده است ؛این موضوع افزایش نقاط مشترک چین و ایران را بدنبال داشته است و با توجه به فعالیت خوب شرکتهای چینی در واحدهای فولاد اردکان و بافق و همچنین کارخانجات تولید شیشسه فلوت در پروژه های بزرگ اجرای خط دوم انتقال آب به طول 350کیلومتر و احداث خط راه اهن تهران یزد بصورت دو بانده شرکتهای داوطلب چینی را دعوت به همکاری می کنیم .
سفیر چین پس از اتمام این جلسه در برنامه مشترک جشن پیروزی انقلاب ایران و جشن بهاره آغاز سال نوچینی که در محل کارخانه شیشه اردکان با حضور مسئولین شهرستان اردکان وکارگران و مهندسین چینی و ایرانی این کارخانه برگزار شد شرکت کرد .
در این مراسم امام جمعه اردکان در بیاناتی صدور اسلام و انقلاب را بهمراه ارتقا قدرت معنویت در سراسر دنیا را دلیل اصلی مناسبات ایران با سایر کشورها دانسته و گفت :پیشرفتهای صنعتی و اختراعات و اکتشافات زمانی کار ساز خواهد بود که معنویت وخدامحوری را در اجتماع توسعه دهد و اگر با هر هدفی جز این باشد ؛جوامع بشری را به بیراهه خواهد برد .
"حجت الاسلام دیداری "با بیان این مطلب که علم ابزاری برای تکامل و سعادت بشر است افزود :نگاه مادی صرف به مقوله علم و دانش جز خسران و گمراهی دستاوردی نخواهد داشت ولی اگر با دید معرفتی به علم نگریسته شود هم منافع مادی وهم عواید معنوی بسیاری را بدنبال خواهد داشت .
اجرای موسیقی سنتی ایران ،اجرای سرود چینی ،چوب بازی و...از دیگر برنامه های جشن دیشب بود .