نشست ستاد هماهنگی و پيگيری مناسب سازی شهرستان اردکان برگزار شد

اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان اردکان در سال ۱۴۰۳ به ریاست معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردکان برگزار شد.
 پایه دار رئیس اداره بهزیستی اردکان در ابتدای این جلسه اظهار کرد : در مواد ۲ و ۴ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت آمده است که همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی ، نهادهای عمومی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و معابر، اماکن و وسایل نقلیه عمومی به شکلی عمل بکنند که همه آحاد جامعه خصوصاً افرادی که دارای معلولیت هستند بتوانند از همه امکانات استفاده کنند و شهرداری‌ها مکلفند به این‌که پایان‌کار ساختمان‌ها را صادر نکنند مگر این‌که ضوابط مناسب سازی در آن بنا رعایت شده باشد.

میرحسینی معاون فرماندار اردکان نیز در ادامه اظهار داشت : اجرای ضوابط و مقررات مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط است.

وی ادامه داد : تلاش ما بر این است تا با رعایت اصل مناسب سازی در ساخت و سازها در جهت احقاق حق مسلم افراد کم توان برای حضور در اجتماع و دسترسی آنان به امکانات موجود گام برداریم.

در ادامه این نشست سرپرست بانک رفاه اردکان نیز با اشاره به همت بانک متبوع خود در راستای مناسب سازی ساختمان و دسترس پذیر بودن امکانات بانک افزود : استاندارد نبودن رمپ ایجاد شده مشهود است و قول مساعد دادند تا جهت رفع این مشکل با شعبه سرپرستی خود رایزنی نمایند.