بمناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی انجام شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،بعداز ظهر پنج شنبه گذشته به دعوت مشاور امور ایثارگران فرمانداری اردکان تعداد 76نفر از آزادگان با فرماندار و امامجمعه دیدار و در خصوص مشکلاتشان گفتگو نمودند .

در این نشست که در محل سالن اجتماعات فرمانداری اردکان برگزار شد "احمد کمالی "خدمت به ایثارگران ،خصوصا آزادگان را از بزرگترین عبادات برشمرد و افزود :یادگاران دفاع مقدس گنجینه نورانی از دوران طلایی جنگ تحمیلی هستند که هرچه به آنها خدمت کنیم کم است .

فرماندار اردکان با اشاره به اهمیت دفاع مقدس در تاریخ انقلاب ما افزود :دوران دفاع مقدس برای انقلاب ایران مثل معیاری برای تعیین حق و باطل عمل نمود و در این دوران نام ایران بعنوان یک انقلاب برحق در قاموس دنیا ثبت گردید .

وی با اشاره به سرنوشت همه دیکتاتورهای دنیا گفت :شاه ایران ،صدام حسین و امروز هم امثال قذافی و حسنی مبارک پس از سالها ظلم وستم نهایتا به چنگ عدالت گرفتار می شوند و این یک حقیقت انکار ناپذیر برای تاریخ است و ظلم هیچ وقت پایدار نخواهد بود .

کمالی در این نشست آزادگان را ذخایر فراموش نشدنی دوران دفاع مقدس دانست که با تحمل رنج و سختی در دشوارترین شرایط درس استقامت به مردم دنیا دادند .

امام جمعه اردکان نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات آزادگان و ایثارگران در به ثمر نشستن شجره طیبه انقلاب گفت :شرایطی که در اردوگاه های رژیم بعثی عراق در زمان اسارت رزمندگان ایرانی وجود داشته به اقرار خود آزادگان عزیز دردناک ترین و سخت ترین شرایط حبس بوده است بگونه ای که در بزرگترین زندانهای دنیا برای بدترین خلافکاران این شرایط اعمال نشده است حال آنکه فرزندان خمینی کبیر(ره) در عین بیگناهی و تنها به جرم دفاع از ناموس و انقلاب در این زندانها صبر کردند و لحظه ای از آرمانهای مقدس خود دست نکشیدند .

مشاور امور ایثارگران فرمانداری نیز در این جلسه با بیان سخنان و نکات ارزشمند از کلام امام راحل عظیم الشان و رهبر کبیر انقلاب به اهمیت مقام آزادگان و ایثارگران اشاره نمود و بر نقش والای این قشر در تحقق دستارودهای انقلاب تاکید ورزید .
رییس بنیاد شهید اردکان نیز در خصوص قوانین جدید حقوقی ایثارگران و خصوصا درزمینه اجرای ماده 13قانون آزادگان مواردی را مطرح نمود .

اختصاص قطعه آزادگان در محل گلزار شهدای اردکان و بزرگداشت اسرایی که در دوران اسارت به فیض عظیم شهادت نائل گردیده اند از جمله درخواستهای آزادگان در این نشست بود .

گفتنی است پس از این مراسم نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام حسینی امام جمعه اردکان اقامه شد و در پایان آزادگان در ضیافت افطاری شرکت نمودند .