رقابت 20 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردکان

نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردکان اعلام شد

 

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان اردکان حسین سبزواری رئیس هیئت اجرایی انتخابات اردکان از اعلام نتایج صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت نظارت خبر داد.

فرماندار اردکان در این باره گفت:
طبق روزشمار انتخابات پاسخ استعلامات و احراز صلاحیت‌ها روز پنجشنبه ۱۴دی به وزارت کشور ابلاغ شده و امروز جمعه ۱۵ دی نتایج آن به همه داوطلبان،چه آنهایی که تایید شدند یا نشدند اعلام می‌شود.

حسین سبزواری در مورد نتایج صلاحیت داوطلبین حوزه انتخابیه اردکان نیز گفت: از ۴۵ پرونده مربوط به داوطلبین نمایندگی انتخابات در اردکان ۲۰ داوطلب صلاحیت آنها از سوی هیئت نظارت مورد تایید قرار گرفته است، این در حالی است که ۱۴ داوطلب نیز در روند بررسی‌های هیئت نظارت با عدم تائید مواجه شدند و ۵ داوطلب نیز صلاحیت آنها از سوی هیئت نظارت احراز نشده است.

 رئیس هیئت اجرایی انتخابات اردکان در ادامه گفت: ۳ نفر از ثبت نام کنندگان نیز شرایط لازم برای ثبت نام را نداشته اند و ۳ نفر از داوطلبین این دوره که در مرحله قبل صلاحیت آنها توسط هیئت اجرایی مورد تایید واقع نشده بود با عدم شکایت خود از نتیجه بررسی هیئت اجرایی، از سوی هیئت نظارت با عنوان عدم شکایت داوطلب روند بررسی صلاحیت آنها پایان یافته است.

فرماندار اردکان در پایان گفت: داوطلبانی که صلاحیت آنها تأیید و یا احراز نشده است به مدت ۳ روز از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه برای اعتراض فرصت دارند که با مراجعه به آدرس الکترونیکی  https://Davtalab.shora-gc.ir اعتراض خود را ارسال نمایند.
همچنین براساس جدول زمان بندی انتخابات،روند بررسی مجدد این اعتراضات توسط شورای نگهبان به مدت یک ماه خواهد بود و ۲۰بهمن نتیجه آن از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.


کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان اردکان