'احمد ترحمی' در نشست با اعضای ستاد انتخابات شهرستان اردکان:

رئیس ستاد انتخابات استان در نشست با اعضای ستاد انتخابات شهرستان اردکان برگزاری انتخابات را وظیفه وزارت کشور با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و کارگزاران نظام دانست و گفت: انتخابات آبروی نظام است و باید با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

 

احمد ترحمی افزود: عوامل اجرایی انتخابات سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور مبنی بر تأمین سلامت، آرامش، امنیت، قانون‌مداری و بی‌طرفی را مدنظر قرار داده و از هرگونه اجتهاد شخصی در شعب درخصوص نتیجه انتخابات خودداری کنند.

 

معاون سیاسی استاندار یزد با بیان این‌که شرایط اقتصادی، تحریم‌ها، ناکارآمدی‌ها در برخی عرصه‌ها و کرونا از عواملی است که می‌تواند مشارکت مردم را تحت تأثیر قرار دهد؛ بیان داشت: با تمهیدات صورت‌گرفته هر شعبه اخذ رأی یک پایگاه سلامت خواهد بود و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح اجرایی می‌شود تا مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

 

وی ادامه داد: همچنین در همین راستا، علاوه بر طراحی نرم‌افزار شعبه‌یاب برای یافتن شعب خلوت‌تر توسط مردم و فراهم‌آمدن امکان تمدید زمان انتخابات تا ۲ نیمه‌شب، بیش از ۲۰۰ شعبه اخذ رأی به شعب قبلی استان برای اخذ رأی افزوده شده تا از تجمع مردم جلوگیری شود.

 

ترحمی تصریح کرد: علی‌رغم همه مشکلات و نگرانی‌ها، باید درنظر داشت که سرنوشت چهارساله کشور در سطوح ملی و شهرها و روستاها در این انتخابات تعیین و مشارکت حداکثری، منجر به انتخاب بهتر و اقتدار و امنیت کشور می‌شود.

 

فرماندار اردکان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در ستاد انتخابات شهرستان اردکان، از آمادگی کامل عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: ۶۵٫۵۱۳ نفر در اردکان واجد شرایط رأی‌دادن هستند که از این میان، ۱۳۴۸ نفر رأی‌اولی محسوب می‌شوند.

 

مصطفی پوردهقان‌اردکان تصریح کرد: عوامل ستاد شهرستانی از افراد باتجربه انتخاب شده‌اند و آموزش‌ها به‌صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

 

رئیس هیئت‌اجرایی انتخابات با تقدیر از تعامل و همکاری هیئت‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و... افزود: ۲۵۰۰ نفر با ستاد انتخابات شهرستان همکاری می‌کنند و ۹۶ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده که به‌صورت ثابت و سیار کار رأی‌گیری را در سراسر شهرستان اردکان انجام خواهند داد.

 

گفتنی است در ابتدای این نشست اعضای ستاد انتخابات به بیان اقدامات انجام‌شده پرداختند.