مراسم بزرگداشت حضرت حجت الاسلام صدوقی در اردکان برگزار شد .
     به گزارش روابط عمومی فرمانداری،عصر دیروز بمناسبت ارتحال "حجت الاسلام صدوقی "نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید یزد مجلس ترحیم و بزرگداشتی در محل مسجد جعفر زاده اردکان مشترکا از سوی امام جمعه ،نماینده مجلس و فرماندار اردکان  برگزار شد .
مردم اردکان با شرکت گسترده در این مراسم و قرائت فاتحه و حزب خوانی قرآن ضمن تشریک مساعی با بیت معظم شهید محراب حضرت" آیت الله صدوقی"در آرامش روحانی امام جمعه فقید یزد سهیم گردیده و بار دیگر به مقام شامخ علمای اسلام ادای احترام نمودند .
"حجت الاسلام راشد یزدی"از مبلغین و وعاظ شهیر استان در این مراسم با ذکر پاره ای از مطالب در خصوص معادو روز قیامت توجه مستمعین را به عالم بقا  جلب نمود ودر زمینه حقیقت واقعه مرگ و ممات هشدار داد .
سخنران این مراسم با بیان این مطلب که گذشت زمان نام و عنوان انسانها را به دست فراموشی می سپارد به اهمیت کارکرد تاریخ اشاره نمود و افزود :تاریخ آنقدر وسیع و گسترده است که نام و عنوان انسانها در صفحات آن گم می شود و برای ابقای نامی در سطرهای تاریخ آن نام باید خیلی بزرگ باشد و شخصیت که آن نام را یدک می کشد بایستی خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه کرده باشد .
وی از شهدا و علما بعنوان دوگروهی که نامشان در جریده تاریخ همواره ثبت و ضبط می باشد نام برد و گفت :شهید بالاترین گوهر وجودی یعنی جان خود را بذل می کند و عالم اسلام نیز نقد علم را در اختیار جامعه می گذارد و کار این دو گروه آنقدر عظیم است که تاریخ هیچگاه نامشان را فراموش نمی کند .
راشد یزدی در بخش دیگری از سخنان خود به گوشه ای از سجایای اخلاقی مرحوم حجت الاسلام صدوقی اشاره نمود و گفت :مردم داری ،سعه صدر ،آرامش و میانه روی از خصوصیات بارز اخلاقی این عالم بزرگوار بود که در مکتب شهادت تربیت یافته بود و هیچگاه از مسیر ولایت ذره ای منحرف نگردید .
وی ضمن تقدیر از قدرشناسی مردم استان و شهرستانها که   گسترده در مراسم تشییع جنازه و سایر مراسمی که در سراسر استان برگزار شد شرکت کردند تصریح کرد :این حضور گسترده بجز عشق و محبت مردم نسبت به علمای اسلام هیچ معنای دیگری نمی توانست داشته باشد چراکه مردم با مرگ عالم دیارشان حجت الاسلام صدوقی به معنای واقعی داغدار شدند و از این ضایعه دردناک دلشان آتش گرفت .
گفتنی است این مراسم با حضوربیت حضرت امام راحل عظیم الشان بیت آیت الله خاتمی و بیت آیت الله صدوقی برگزار شد .