مدیر كل كتابخانه های عمومی استان یزد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، 'محمدحسین پارساییان' در نشستی كه با فرماندار ،بخشداران و  جمعی دیگر از مسئولین مرتبط در کتابخانه فاضل شهرستان اردكان داشت افزود: برای احداث كتابخانه در روستاها صددرصد موافق هستیم چرا كه روستاهای ما نیاز مبرم به كتاب و كتابخانه دارد.

وی اضافه كرد: با توجه به تاكید مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ مطالعه و كتابخوانی در كشور تمام تلاش انجمن ها و مسئولین باید در این راستا باشد.

مدیر كل كتابخانه های عمومی استان یزد با بیان اینكه تبلیغ كتاب و مطالعه باید به طور جد مدنظر قرار بگیرد تصریح كرد: توجه به سیر مطالعاتی به ویژه در طبقات مختلف سنی اجتماعی امری مهم است.

پارساییان ادامه داد: اردكان شهرستان فرهنگی است و نگاه مسئولین نیز نسبت به كتابخانه ها بسیار خوب است و مردم شهرستان به سطحی از رشد رسیده اند كه تعامل خوب و مثبتی با كتابخانه ها داشته باشند.

وی گفت: این شهرستان دارای گنجینه نسخ خطی است كه باید مكان مناسبی برای نگهداری آن در نظر گرفت كه با همكاری مسئولین به ویژه نماینده مردم اردكان امیدواریم این مكان مهیا شود.

مدیر كل با اشاره به برنامه های كه به مناسبت هفته كتاب در استان برگزار می شودافزود: لازم است در شهرستان ها نیز برنامه های مناسب در نظر گرفته شود.ك/2