فرماندار اردکان در نشست با جمعی از بانوان فعال اجتماعی شهرستان:

در آستانه دهه مبارک فجر و از سلسله‌نشست‌های فرماندار اردکان با بانوان، جمعی از بانوان فعال اجتماعی شهرستان در سالن شهید حنیف با فرماندار اردکان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در این نشست با ابراز خرسندی از حضور فعال بانوان اردکانی در عرصه‌های مختلف گفت: گاهی بر اساس تفسیرهای غلط مخالفت‌هایی با حضور بانوان در جامعه می‌شود؛‌ درحالی‌که حضور بانوان در برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به‌عنوان نیمی از جمعیت فعال جامعه امری قابل تحسین است.

فرماندار اردکان با اشاره به این‌که طرح شناسایی زنان فعال روستایی در استان از مدتی پیش انجام شده، بر لزوم اجرای این طرح در شهرستان برای مشارکت در برنامه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: معتقدیم اگر در جامعه‌ای زنان حرکت کنند؛ آن جامعه به سمت تحرک و پویایی پیش می‌رود و جامعه زنان از گزند افسردگی در امان خواهد ماند.

وی با بیان این‌که سیاست دولت تدبیر و امید، توسعه مشارکت‌های اجتماعی زنان است؛ افزود: رسوخ آگاهی و ارتقای بینش بانوان باعث آشنایی آنان با حقوق خود و رشد فعالیت‌های اجتماعی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان در ادامه به تشریح عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف سیاست داخلی و خارجی پرداخت و گفت: با تدبیر دولت، ضمن حفظ حقوق ملت، سایه جنگ از کشور دور شد و سقف تولید نفت به زمان دولت اصلاحات بازگشت و شرایط پیش رو نویدبخش گشایش‌های اقتصادی و وضعیت اقتصادی مناسب برای کشور در آینده‌ای نزدیک است.

هادی مقیمی اظهار داشت: هیچ عاملی نباید مانع از حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شود و فرهنگ مشارکت آگاهانه به خصوص در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی در حوزه‌های مختلف باید از طریق زنان و مادران به نسل‌های آتی منتقل شود.

 

وی با بیان این‌که بانوان نیمی از جمعیت جامعه ما را تشکیل می‌دهند؛ به نقش آنان در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: زنان باید با مشارکت پرشور در انتخابات و دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی، موجب تداوم عقلانیت، تدبیر و امید در جامعه شوند.


فرماندار اردکان فعال‌شدن و ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد با حضور زنان را خواستار شد و گفت: مصمم به حمایت همه‌جانبه از تشکل‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی بانوان برای مشارکت فعالانه در جامعه هستیم.

گفتنی است در ابتدای این نشست هریک از مدعوین به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.