برخورد قاطع برای تسریع در اتمام پروژه های مسکن مهر اردکان و احمد آباد

    روابط عمومی فرمانداری اردکان –در جلسه روز چهارشنبه کارگروه مسکن مهر شهرستان ،فرماندار اردکان مجددا به تسریع در اتمام پروژه های اردکان و احمد آباد تاکید کرد .
    "احمد کمالی "با ابراز خرسندی از شتاب اخیری که در روند ساخت واحدها در شهرهای اردکان و احمد آباد صورت گرفته است خواستارتداوم این سرعت شد و افزود :در صورت تکرار روند کند قبلی هیات مدیره را تعویض خواهیم کرد .
    رییس کارگروه مسکن شهرستان اردکان با اشاره به خدمات موثری که از سوی ادارات آب ،برق ،گاز و مخابرات برای تامین زیرساختهای پروژه صورت گرفته است گفت :با توجه به اینکه مشکلات اولیه مرتفع شده و ساخت و ساز در مرحله مطلوبی می باشد برای توقف یا کندی فعالیت هیچ گونه عذر و بهانه ای پذیرفته نخواهد بود . وی در زمینه هزینه مازادی که بدلیل شرایط نامطلوب زمین مسکن مهر اردکان در ابتدای کار به این پروژه تحمیل شده است نیز با استناد د به قول پرداخت این هزینه ازاعتبارات وزارت مسکن گفت :این موضوع را در ملاقاتی که انشا الله ظرف هفته آینده با وزیر مسکن خواهیم داشت پیگیری خواهیم کرد .
    فرماندار اردکان در خصوص تغییری که در وضعیت فاز دوم پروژه مسکن مهردر ساسر کشور با برنامه ریزی وزارتخانه اتفاق افتاده است ؛استرداد مبالغ دریافتی از متقاضیان شهرستان اردکان را متذکر شد و گفت :با توجه به برنامه وزارت مسکن ،فاز دوم ساخت خانه های مهر قراراست از طریق انعقاد قرار داد سه جانبه فی مابین بانک مسکن ،مسکن و شهر سازی و انبوه ساز اجرایی شود که به همین دلیل مبالغ دریافتی از متقاضیان از سوی اداره تعاون به افراد مسترد شده وثبت نام فاز دوم از طریق مسکن و شهرسازی انجام و ظرف 20روز آینده عملیات ساخت این مرحله آغاز خواهد شد .البته برای ثبت نام مرحله دوم افرادی که قبلا از طریق مجموعه تعاون ثبت نام شده اند در اولویت قرار دارند .
    وی همچنین از آغاز پروژه مسکن مهر در شهر عقدا نیز خبر دادو گفت :در صورت استقبال متقاضیان واجد الشرایط ،پس از حل مشکل زمین از طریق بنیاد مسکن و مسکن و شهر سازی کلنگ این پروژه در عقدا هم به زمین خواهد خورد .
در این جلسه، مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن مهر اردکان،با ارائه گزارشی از روند پیشرفت کار پروژه،زمان اتمام کار را مرداد ماه سال آینده اعلام کرد و افزود : ازجمله دلایلی که پروژه اردکان از برخی از شهرستانهای استان عقب افتاده است یکی طول کشیدن روند آماده سازی زمین بدلیل نامطلوب بودن شرایط فیزیکی قبل از صدور پروانه ساخت و دیگری زمان بر بودن ساخت واحدهای ویلایی مسکن مهر اردکان در مقایسه با آپارتمان در سایر شهرستانها می باشد .
    "احمد پور شامحمدی"با بیان این مطلب که پروژه مهر اردکان با 294واحد در 7بلوک مجزا طراحی و با پیشرفت قابل قبولی در حال ساخت می باشد گفت : در حال حاضربا هدف سرعت بخشی ، عملیات ساخت 120 واحد بصورت کلید تحویل با حضور 3پیمانکاردنبال میشود و برای کار نماسازی ساختمانها نیز بصورت همزمان با 5گروه استاد کاری نما انعقاد قرار داد شده است .
در ادامه این جلسه رییس تعاون اردکان نیز با اشاره به مواردی که خارج از تعهدات تعاونی مسکن مهر می باشد گفت:پروژه فضای سبزو روشنایی واحدهای مهر بسیار حایز اهمیت بوده و با توجه به اینکه این موارد خارج از تعهدات تعاونیها می باشد بایستی در دستور کار جدی شهرداری ،شرکت برق و سایر ادارات مربوطه قرار گیرد . 
    "محمد فتاحی "در خصوص مبالغ بازگردانده شده به متقاضیان ثبت نام فاز دوم مسکن مهر اردکان هم گفت :با توجه به اینکه این مبالغ از سوی تعاونی سپرده گذاری نشده بود عینا اصل مبلغ به افراد مسترد شده است ،مضاف بر اینکه طبق قانون و دستور العمل تعاونیهای مسکن در صورت انصراف هریک از طرفین هیچ سودی به آورده سرمایه گذار تعلق نخواهد گرفت .
ارائه گزارش توسط ادارات آب و فاضلاب ،برق ،گاز و مخابرات و بیان مشکلات و محدودیتهای مسکن مهر شهر احمد آباد از دیگر بخشهای این جلسه بود .
    گفتنی است کارگروه مسکن مهر بصورت ماهیانه با هدف تسریع در روند اجرای پروژه در فرمانداری اردکان تشکیل می شود .