پنجمین جلسه ستاد انتخابات شهرستان اردکان برگزار شد

فرماندار اردکان: اصل مهم در اجرا و برگزاری انتخابات امانتداری و پاسداشت از رای مردم و بی طرفی کامل با رعایت کامل قانون در روند برگزاری انتخابات است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، پنجمین جلسه ستاد انتخابات شهرستان اردکان به ریاست حسین سبزواری فرماندار اردکان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه هر یک از اعضای کمیته‌ها گزارشی از اقدامات صورت گرفته و مشکلات و کمبودهای احتمالی در حوزه مسئولیت خود ارائه نمودند.

 در ادامه دبیر ستاد انتخابات شهرستان نیز گزارشی از روند ثبت نام نامزدها و نتایج هیئت نظارت پرداخته و گفت: امروز آخرین مهلت اعتراض نامزدهایی است که صلاحیت آنها تایید نشده است و در حوزه انتخابیه اردکان ۱۹ نفر این امکان را داشتند که نسبت به نظر هیئت نظارت اعتراض نمایند.
کرمانیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان و رئیس ستاد انتخابات نیز در این جلسه با بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف گزارشی از وضعیت شهرستان اردکان در ۵۰ روز مانده به انتخابات دادند و در ادامه نیز گفت: مشارکت مردم در انتخابات یکی از مهمترین وظایف ما هست و در این زمینه همه باید تلاش کنیم تا شاهد مشارکت خوب مردم در انتخابات باشیم و برای تبلیغات میدانی برای بالابردن شور انتخاباتی با برخی از دستگاه‌ها مکاتباتی صورت گرفته است.
پس از گزارش مسئولین کمیته‌ها؛ حسین سبزواری رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان اردکان با تشکر از اقدامات انجام گرفته از سوی تمام اعضای ستاد به دو نکته مهم در رابطه با انتخابات اشاره و گفت:
نکته اول در رابطه با برگزای خود انتخابات و اهمیت این موضوع در شرایط الان کشور است. شرایط الان شرایط خاصی است و مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم و اساسی است و برخی عمده ترین علت برای عدم حضور مردم در انتخابات را  مسائل اقتصادی بیان می‌کنند که در این زمینه نیز مسئولین باید تلاش خود را داشته باشند تا شاهد اتفاقات خوبی در زمینه اقتصادی باشیم.
اما فارغ از آن بر تمام ما نیز لازم است که در زمینه مشارکت تلاش کنیم و  این کار را شاید برای شماها سخت کند که هم باید برگزار کننده انتخابات باشید و هم باید جلب مشارکت نیز برای انتخابات داشته باشید. همه می‌دانیم که بی تفاوتی و عدم توجه به مسائل کشور نمی‌تواند مشکلات را حل کند و حضور سیاسی مردم و مشارکت در امور مختلف اثرات مثبت خود را خواهد داشت.

فرماندار اردکان در ادامه با اشاره به رعایت قانون در روند انتخابات گفت: نکته مهم بعدی این که انتخابات را سیاسی و حزبی نکنیم و گرایش‌ها را در روند انتخابات دخیل نکنیم ما باید کاملاً بی طرفانه باشیم بدون دخیل کردن هرگونه نگاه سیاسی، انتخابات را برگزار کنیم ما در روند برگزاری انتخابات طرفدار هیچ حزب و گروه و جریانی نیسیتم  و هرجا از هرکس حتی من فرماندار نیز موردی مشاهده کردید به من نیز تذکر بدهید تا همگی این اصل بی طرفی را رعایت کنیم .
مهم در برگزاری انتخابات امانتداری و صداقت است و برای من اصلاً مهم نبوده است که چه کسی چه گرایش سیاسی دارد آنچه من از شما می خواهم امانتداری و صداقت است که  تک تک شما اعضای ستاد انتخابات باید به آن توجه داشته باشید.
حسین سبزواری فرماندار اردکان در پایان این جلسه با تاکید دوباره بر بالابردن میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: اصل مهم در اجرا و برگزاری انتخابات امانتداری و پاسداشت از رای مردم و بی طرفی کامل با رعایت کامل قانون در روند برگزاری انتخابات است و ان‌شالله با تلاش شما عزیزان و مشارکت خوب مردم اردکان شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور در اسفندماه باشیم.