جلسه شورای اداری با موضوع سرشماری نفوس و مسکن سال90
     به گزارش ورابط عمومی فرمانداری اردکان ،روز چهارشنبه جلسه شورای ادرای با حضور امام جمعه، فرماندار اردکان،بخشداران منطقه و روسای کلیه ادارات ،ارگانها و بانکهای شعبه مرکزی این شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .
 
     فرماندار اردکان در این جلسه آمار گیری نفوس و مسکن رادر سال جهاد اقتصادی گامی بلند به سمت اعتلا و سازندگی کشور دانست و گفت :بادر اختیار داشتن آمار و اطلاعات صحیح در سطوح جغرافیایی مختلف شامل استانهای کشور ،شهرستانهای دور و نزدیک ،نقاط محروم و غیره دولت می تواند نیازهای جامعه را به درستی تشخیص دهد و سپس برنامه های توسعه اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی و نظایر ان را بر اساس نیازهای جامعه به درستی تنظیم کرده و بودجه ها را به درستی تخصیص دهد تا در حداقل زمان ممکن حداکثر رشد و توسعه محقق شود .
 
     "احمد کمالی "کار سرشماری نفوس و مسکن را کاری بزرگ دانست که نیازمند همکاری دوطرفه مردم و مسئولین است و نهایتا هرگونه کوتاهی و قصوری در این زمینه اتفاق بیافتد به ضرر مجموعه شهرستان خواهد بود .وی خواستار استفاده  از کلیه توان و ظرفیت تبلیغ در این زمینه برای همکاری هرچه بیشتر مردم با مامورین سرشماری شد .
 
     امام جمعه اردکان نیز در این جلسه با مد نظر قرار دادن دهه چهارم انقلاب که به تعبیر رهبر معظم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است گفت :برای تحقق منویات معظم له و پیشبرد اهداف عالی نظام در مسیر پیشرفت و عدالت نیازمند آمار صحیح و متقن هستیم که از طریق همین آمارگیرهایی که بصورت 5سال یا 10سال یکبار انجام می شود به آن دست پیدا خواهیم کرد .
     "حجت الاسلام حسینی "این نکته را نیز متذکر گردید که :کلیه اطلاعاتی که از سوی مردم در اختیار آمارگیران قرار می گیرد محرمانه بوده و به هیچ عنوان در اختیار فرد یا دستگاهی گذاشته نمی شود به همین منظور مشارکت و همکاری مردم با آمارگیران اهمیت زیادی دارد و به آنان کمک می کند تا پرسشنامه ها با دقت و صحت بیشتری پر شود .
 
     به گفته "سیگارچی "معاون فنی آمار نفوس و مسکن شهرستان اردکان تاکنون تعداد 100نفر از متقاضیان همکاری با سرشماری ثبت نام و مدارکشان را تحویل داده اند وهنوز برای پذیرش نیرو گنجایش وجود دارد .
وی اخرین مهلت ثبت نام متقاضیان همکاری را تا پایان این هفته یعنی پنجشنبه 14مهر ماه عنوان کرد .

     یاد آور می شود متقاضیان پس از ثبت نام از طریق سامانه آمار بایستی جهت تشکیل پرونده با در دست داشتن مدارک به ستاد شهرستانی آمارگیری واقع در روبه روی فرمانداری ساختمان ایستگاه تحقیقات پسته مراجعه نمایند .