هشدار امام جمعه اردکان در خطبه های این هفته نماز جمعه
حجه الاسلام دیداری در خطبه های این هفته نماز جمعه اردکان از همه مسئولین ذیربط خواست تا از بروز اختلاف بین شهرستانهای اردکان و میبد که خواسته دشمنان است جلوگیری کنند .
 وی با اشاره به اختلافات مرزی پیش آمده در هفته های اخیر بین این دو شهرستان به تاریخچه شکل گیری محدوده و حریم شهرستان اردکان از گذشته های دور اشاره کرد و گفت :
" موقعی که میبد از یکی از بخشهای اردکان به شهرستان ارتقاء یافت ، در سال 1366 خط مرزی بین مسئولین وقت دو شهر با هماهنگی وزارت کشور مشخص شده تا هر یک از ادارات شهرستان صرفاً حوزه خدمت رسانی خود را به مردم بدانند . در آن موقع، در تعیین این خط و مرز، مسئولین اردکان کوچکترین دخالتی نداشتند و از سوی مسئولین بالاتر این مهم تصویب شده بوده است . احداث منبع آب، بیمارستان، پارک آزادی، سینما در کنار محدوده هیچ کدام کاری غیر قانونی نبوده است . ولی اینک معلوم نیست که چرا عده ای مدعی شده اند ؟!"
 امام جمعه اردکان با بیان اینکه اکنون بین این دو شهر تعاملات گسترده خانوادگی و اقتصادی شکل گرفته افزود :
 " این همه امکانات و وقت مسئولین شهر بر سر هیچ در حال تلف شدن است که هیچ منفعتی برای مردم ندارد."
حجه الاسلام دیداری با اشاره به القای برخی نا امنیها و اینکه هر از چندگاهی گفته می شود که گروهی موتور سوار از میبد قصد حرکت به سمت اردکان را دارند ، تاکید کرد:
 " طبق اصل بیست و دوم قانون اساسی، حیثیت، جاه، مال ، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است مگر اینکه قانون تجویز نماید . امنیت حق همه مردم است ولی در چند هفته اخیر،سایه شوم نگرانی و احساس ناامنی بر سر مردم اردکان سایه افکنده . مردم امنیت می خواهند . این چند روز مردم شکایتهایی داشته اند به ویژه در اطراف میدان شهید فهمیده یا اینکه بخواهند اتومبیل خود را در کنار خیابان پارک کنند، هراس داشته اند . مردم از این وضعیت ناراحت هستند .چه کسی باید این امنیت را تامین کند؟ دستهای پنهانی وجود دارد که به این اختلاف دامن می زند. کسانیکه می خواهند دولت نهم را تضعیف کنند، آتش این اختلاف را روشن می کنند، آنهم در موقع تشریف فرمایی هیات دولت به استان. "
امام جمعه اردکان ادامه داد:
" نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و دیگر مسئولین استان از ما خواستند تا دور دوم سفر هیات دولت به استان در آرامش انجام بگیرد و ما نیز سعی خود را کردیم. اما اینک که سفر انجام شد تا کی می خواهد سایه شوم نگرانی بر سر مردم باشد؟ آنهایی که با قطع چند درخت نخل در حاجی آباد احساس نگرانی کردند – که به جا هم بود – ما به انها می گوییم که مردم ما احساس امنیت ندارند ."
 دیداری با بیان اینکه گواهی می دهم مسئولین اردکان اعم از فرماندار، شهردار و شورای شهر در این مساله هیچ قصوری نکرده اند ، افزود: " عده ای دارند ما را به بازی خطرناکی می کشانند که نتیجه ان معلوم نیست و ما در ایجاد ان هیچ نقشی نداریم."
امام جمعه اردکان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به مطالب هفته گذشته یحیی زاده – نماینده مردم تفت و میبد در مجلس- در جمع نمازگزاران شهرستان میبد که تلویحاً گفته بود " اردکان شهرستانی است که با همه همسایه گانش از جمله نایین، بافق، بهاباد، طبس و میبد مشکل دارد" گفت :
 " اگر دیگران مشکل دارند، ما مشکل نداریم. ما مدعی نیستیم بلکه منکریم . کی ما گفته ایم که یک متر از زمین این شهرها را می خواهیم؟! انها بایستی دقت کنند که هیچ یک از مسئولین اردکان در ترسیم حوزه استحفاظی دخالت نداشته اند که اینک ادعایی داشته باشند . "
دیداری با بیان این مطلب که امیدوارم دشمنان ، صدای این نماینده مجلس را نشنیده باشند گفت :
" در مقایسه بزرگتر، آمریکا، اسرائیل، عراق در دوره صدام و امارات و کشورهای تازه استقلال یافته شوروی با ما مشکل دارند، اما آیا طبق این نظر می توان ایران را مقصر دانست ؟"
امام جمعه اردکان در عین حال ضمن قدردانی از مردم شریف هر دو شهر خواست تا نجابت و صبوری خود را در برابر این توطئه حفظ کنند .
برگرفته از وبلاگ نگین کویر ما