پیش به جنگ آلودگی هوا

   به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان در نشستی که دیروز با حضور کارشناسان محیط زیست ،منابع طبیعی ،شهرداری و جمع دیگری از ارگانهای مرتبط در محل دفتر فرماندار تشکیل شد مقدمه تدوین طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اردکان کلید خورد .
   فرماندار اردکان در این جلسه به مقوله آلودگی هوای محور ترانزیتی اردکان مهریز بصورت جدی تاکید نمود و گفت :با توجه به استقرار صنایع بزرگ ،ترافیک حمل و نقل و طوفان خیز بودن این منطقه ،آلودگی هوای این منطقه که بخش بزرگی از شهرستان اردکان و شهر اردکان را فرا می گیرد مقوله ای نگران کننده را رقم زده است .
   "احمد کمالی "همچنین با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهرستان و جهت وزش باد که بسیاری از ذرات معلق در هوا و ریز گرده ها را در آسمان شهر اردکان سوق داده و متمرکز می کند افزود :جغرافیای طبیعی این شهرستان و رشد روز افزون صنایع بزرگ، ضرورت اختصاص بودجه و اعتبار برای تدوین واجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوادر این شهرستان را ملموس نموده است .
   در ادامه معاون فرماندار اردکان نیز با اشاره به مفاد طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر یزد خواستار بومی سازی این طرح برای شهرستانهای بزرگ و پر جمعیت نظیر اردکان شد و تصریح کرد :مسئولین استان در مقوله آلودگی هوا بایستی برای شهرستانهای در معرض خطر بیشتر بودجه و اعتبار بیشتری در نظر بگیرند .وی بااین بیان که جلوگیری از ایجاد آلودگی از مبارزه پس از بروز آن بسیار آسانتر و کم هزینه تر است گفت :در بسیاری از موارد نظیر کارخانجات و کوره ها استفاده از تکنولوزیهای جدید هم باعث صرفه اقتصادی بیشتر و هم کاهش الودگی خواهد شد .
   "محمد شاکر "حفظ ،حراست و افزایش سرانه فضای سبز را یکی دیگر از راههای پیشگیری از بروز آلودگی دانست و تاکید کرد :حفظ کمربند سبز شمال اردکان و باغات پسته این منطقه کمک شایانی در این راستا خواهد بود .
در پایان مقرر شد هریک از دستگاههای ذیربط نظرات کارشناسی خود را برای مطالعه و تدوین سند جامع کاهش الودگی هوای شهرستان ارائه و در این طرح، کلیه محدودیتها و نیازهای زیست محیطی شهرستان لحاظ گردد.