رئیس اداره بهزیستی اردکان خبر داد:

 

رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: ۲۵۳ معلول در روستاهای این شهرستان با اجرای طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه  (CBR) شناسایی شدند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، امیرولی عضدزاده در آیین تجلیل از تسهیل‌گران و بهورزان همکار با بهزیستی اردکان در اجرای طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه CBR با تشکر از زحمات تسهیل‌گران و بهورزان در خدمت به معلولین، از آن‌ها به‌عنوان پل ارتباطی بین جامعه هدف و سازمان و سایر دستگاه‌های همکار در این برنامه یادکرد.

 

وی وظیفه اصلی تسهیل‌گران را تغییر دیدگاه و نگرش معلولین و ایجاد خودباوری و اعتمادبه‌نفس معلولان عنوان و پیشگیری از معلولیت و توانمندسازی معلولین را دو هدف مهم سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: شناسایی معلولان و ارائه خدمات توان‌بخشی و تأمین وسایل موردنیاز افراد معلول، آموزش مددجویان، آموزش خانواده‌ها و توانمندسازی جامعه هدف در مناطق روستایی ازجمله اهداف این طرح است.

 

عضدزاده افزود: استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در جامعه، شناسایی و رفع نیازهای معلولین ساکن روستا و اجرای بهینه طرح از اولویت‌های مهم بهزیستی به شمار می‌رود.

 

وی تصریح کرد: فعالیت‌های سی‌بی‌آر در پنج مؤلفه تحت عنوان سلامت، آموزش، معاش، اجتماعی، توانمندسازی درزمینهٔ سلامت، ارتقاء سطح سلامت فردی، پیشگیری، مراقبت‌های پزشکی و توان‌بخشی فرد مطرح است.

 

در ادامه این نشست تسهیل‌گران و بهورزان با برشمردن مزایا و مشکلات موجود درزمینهٔ اجرای طرح، پیشنهادهایی را در خصوص گسترش و اجرای بهتر آن بیان نمودند.

 

در پایان این مراسم از ۱۲ نفر از تسهیل‌گران و بهورزان همکار با بهزیستی در اجرای این طرح با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

 

۱۲ نفر تسهیل‌گر و بهورز در ۲۶ روستا از توابع شهرستان اردکان در اجرای طرح  CBR به جامعه هدف سازمان بهزیستی خدمت‌رسانی می‌کنند.