امام جمعه اردکان در خطبه های نماز جمعه این هفته

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،امام جمعه اردکان در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان این مطلب که برخی افراد این طرف و آنطرف مطالبی را از قول امام جمعه عنوان کرده اند گفت :در هفته گذشته خبرهایی از زبان ما به گوش مردم رسیده است که ما اصلا بحثی راجع به این مسائل نداشته ایم ما اصلا سخنگویی نداریم و همه حرفهایمان را خودمان می زنیم و اگر بناست مطالبی را عنوان کنیم از طریق تریبون مقدس نماز جمعه بی پرده با مردم صحبت خواهیم کرد .
     "حجت الاسلام سید محمد حسینی "در خاتمه خطبه دوم نماز جمعه این هفته از لطف مردم این شهرستان و برخورد بسیار شایسته ای که در خصوص استقبال از امام جمعه جدید داشته اند تشکر و تقدیر کرد و افزود :متاسفانه ممکن است بعضی بخواهند کاری انجام دهند که یا ما را خراب کنند یا به جایی لطمه وارد کنند که من مطمئن هستم که مردم با صداقت و بصیرت خویش از تکرار اینگونه رفتارها جلوگیری خواهند نمود .
     رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان با بیان مناسبتهای هفته در خطبه دوم ،23خرداد ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره)مبنی بر تشکیل شورای انقلاب فرهنگی را گرامی داشت وافزود :بااتمام دوره شورای سابق در هفته گذشته شورای جدیدبا تایید مقام معظم رهبری(حفظه الله ) شکل گرفته است که خوشبختانه در شورای جدید بعضی از عناصر و سران فتنه که قبلا عضو بودند حذف شده و افراد جدیدی چون آیت الله اعرافی امام جمعه محترم میبد که داماد این شهر هستند و مادرشان هم اهل این شهر هستند به جمع شورای فرهنگ کشور اضافه شده اند.
     وی در این خطبه همچنین فرا رسیدن میلاد حضرت علی (ع)و آغاز ایام البیض ماه رجب را تبریک گفت و به اهمیت اعتکاف بعنوان یک سنت حسنه الهی و معنوی تاکید ورزید .
     امام جمعه اردکان همچنین از خبر سقوط دیکتاتور یمن ابراز مسرت و خرسندی نمود و در این خصوص گفت :دیکتاتور یمن به بهانه معالجه به عربستان گریخته است که امیدواریم دیگر بر نگردد و سایر استعمارگران و دیکتاتورانی که در بیداری جهان اسلام مورد تهدید قرار گرفته اند هم به او بپیوندد .وی افزود :با حرکتهایی که امروزه در دنیا در حال وقوع است می توان گفت اسراییل روزهای آخر عمر خودش را سپری می کند و دارد نفسهای آخرش را می کشد .
     حجت الاسلام حسینی همچنین در آستانه هفته جهاد کشاورزی از زحمات کارمندان جهاد کشاورزی قدر دانی کرد و لزوم تعامل بیشترپرسنل اداره کشاورزی را با قشر زحمتکش کشاورزان خواستار شد و گفت :امیدواریم با اهتمام ویژه جهاد کشاورزی تحولات خوبی را در این عرصه شاهد باشیم .
     وی همچنین در این خطبه به سالروز شهادت شهید سعیدی و سالروز عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا نیز اشاره نمود و مطالبی را در این خصوص بیان داشت .
     تبیین بحث امامت و جایگاه این اصل از اصول دین و همچنین بزرگداشت شخصیت حضرت علی (ع)و ائمه طاهرین محور مباحث امام جمعه اردکان در خطبه اول نمازجمعه این هفته بود .
      حجت الاسلام حسینی در این خطبه با اشاره به حدیث معروف سلسله الذهب گفت :توجه به کانون توحید بدون امامت و ولایت بی معناست و موحد کسی است که در کنار اعتقاد به کعبه به مولود کعبه هم اعتقاد داشته باشد .
وی در این خطبه به معنای امام معصوم و غیر معصوم پرداخت و توجه نمازگزاران را به مواظبت و جلوگیری از ایجاد انحراف دشمن در مکتب امامت معطوف داشت .