اردکان میهمان نواز در انتظار مسافران نوروزی

   به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان برای چهارمین باردر سال جاری ،روز پنجشنبه گذشته در محل دفتر معاون فرماندار تشکیل جلسه داد.
   در این جلسه که با حضور شهرداری ،میراث فرهنگی،ارشاد ،سازمان تبلیغات و تعاداد دیگری از ادارات مرتبط برگزار شد؛ فرماندار ،موقعیت خاص این شهرستان را برای حضور چشمگیر مسافرین نوروزی متذکر شد و گفت :با توجه به اینکه این شهرستان سال گذشته بعد از مرکز استان بیشترین تعداد مسافرین نوروزی را پذیرا بوده است بایستی تمام امکانات را برای استقبال از مسافرین که در واقع قاصدین پیام وفرهنگ این خطه از کویر خواهند بود  بسیج نماییم .
   "احمد کمالی "علاوه بر اسکان و برنامه ریزی برای رفاه حال مسافرین راهگذر ،بحث میهمانان و گردشگرانی که برای بازدید از جاذبه های این شهرستان در اردکان حضور می یابند را خاطر نشان کرد و افزود :استقبال گسترده مسافرین و میهمانان نوروزی فرصت مناسبی ست تا به این بهانه میراث فرهنگی و همه مجموعه های فرهنگی شهر همت را مضاعف نموده و در راستای زیباتر جلوه کردن جاذبه های این شهرستان قدم بردارند .
   معاون فرماندار اردکان نیز با اعلام این مطلب که تا کنون برای اسکان مسافرین ،20مکان مجزا و دارای امکانات شایسته از سوی کمیته اسکان پیشنهاد شده است افزود : البته وضعیت پارکها و بوستانها نیز با امکاناتی که شهرداری در اختیار خواهد گذاشت برای اسکان موقت ،مناسب خواهد بود .
   "محمد شاکر" همچنین با اشاره به تدین و دینمداری مردم اردکان و همت عالی اهالی این شهرستان در انجام واجبات دینی چون نماز جماعت خواستار ترویج بیشتر این فرهنگ در ایام نوروز از طریق برگزاری مراسم نماز جماعت در اماکن عمومی مثل پارک شهر شد و افزود :تبلیغات دینی در سایر اماکن دیدنی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز در این ایام ضروری به نظر می رسد .
   گفتنی است تلاشهای گسترده میراث فرهنگی و شهرداری در نوروز سال گذشته و همکاری برخی از سازمانهای غیر دولتی نظیر انجمن چار سوق کویر در استقبال از مسافرین و راه اندازی تورهای بافت گردی، قابل توجه و تقدیر بوده است .