با حضور معاون فرماندار اردکان

        به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،در مراسمی که با حضور معاون فرماندار،رییس جمعیت هلال احمر اردکان و جمعی از مسئولین ادارت شهرستان اردکان برگزار شد ؛زنگ امدادو نجات بمناسبت آغاز هفته هلال احمر به صدا در آمد .
   معاون فرماندار اردکان در این مراسم که بهمراه صبحگاه دانش آموزان برگزار شد رسالت بزرگ جمعیت هلال احمر را مصداق بارز شعر معروف سعدی دانست و افزود :صلیب سرخ و آنچه امروز در غرب و کشورهای اروپایی بعنوان نماد امداد و نجات و شعار بشر دوستی مطرح می گردد همه برگرفته از تعالیم دین مبین اسلام ،آیات قرآن و احادیث ائمه معصومین می باشد .
    "محمد شاکر "دین اسلام را دین هم نوع دوستی دانست و افزود :اسلام شکل کامل شده و ادامه ادیان دنیاست که برای تمامی اعصار و زمانها و برای همه انسانهای روی زمین قابل استفاده می باشد ؛اسلام یک دین همه جانبه است و تمام جوانب فردی و اجتماعی بشر را سنجیده است که هلال احمر از بطن سفارشات اسلام درخصوص همدلی و نوع دوستی موجودیت یافته و فعالیت مقدس خود را در راستای امدادو نجات جان انسانها انجام می دهد .
وی همچنین از زحمات جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان در خصوص پیشگیری از حوادث جاده ای ،انجام عملیاتهای مختلف امدادونجات و رائه آموزشهای لازم بهمراه برگزاری مانورهای مختلف در طول سال برای ارتقا وضعیت علمی و فنی اعضای خود به جوانان تقدیر نمود .
     در ادامه رییس جمعیت هلال احمر اردکان در گزارشی فعالیتهای اجرایی این نهاد را تشریح نمود و با بیان رسالتهای کلی این برای تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر نوجوانان دانش آموز را به عضویت در هلال احمر مدرسه ترغیب نمود .
"جواد شجاع الدینی "افزود :دانش اموزان می توانند برای دریافت آموزشهای تکمیلی و عضویت فعال در هلال احمر بصورت یک عضو داوطلب به این ارگان مراجعه نموده و از برنامه های مختلف آموزشی آن بهره بگیرند .
گفتنی است در کشور ما همه ساله از 18لغایت 25اردیبهشت ماه بعنوان هفته هلال احمر نامگذاری گردیده است .