یک ملاقات سوختی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان "بنی کریمی "روز دوشنبه طی ملاقات با فرماندار اردکان جدیدترین موارد سوختی مطرح شده در استان را متذکر شد و ضمن تشکر از برنامه ریزی خوب استاندار و فرمانداران استان در راستای اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها خصوصا در بخش سوخت تاکید کرد :یکی از اهداف اجرای این قانون علی الخصوص در بخش سوخت و انرژی تغییر باورها به سمت مصرف بهینه بوده است که خوشبختانه علیرغم اینکه هنوز در روزهای ابتدایی اجرای این طرح هستیم همکاری فوق العاده مثبتی از سوی مردم را شاهد بوده ایم .

رییس شرکت پخش فراورده های نفتی استان از کاهش 20درصدی مصرف نفت گاز و 40درصدی نفت کوره در استان طی یکماهه اخیر خبرداد و یاداور شد که گمانه زنی در خصوص ثابت ماندن، افزایش یا کاهش این امار در آینده نیاز به زمان بیشتر و تحقیق بیشتر در زمینه شیوه های مصرف دارد.

وی همچنین با اعلام این خبر که  استان یزد در ماههای بهمن و اسفند سهیمه نفت گاز بسیار مطلوبی را بصورت حمایتی برای بخشهای کشاورزی و صنعت جذب نموده است گفت :این سهمیه در بخش کشاورزی از 4میلیون لیتر در ماه به 28میلیون لیتر و  در بخش صنعت از 170هزار لیتر به 432هزارلیتر  افزایش یافته است .بنی کریمی افزود این سهمیه به صورت حمایتی با قیمت لیتری 150تومان در اختیار بخش کشاورزی و صنعت گذاشته می شود .

مدیر سوخت استان هدف از در نظر گرفتن سهمیه های حمایتی را مساعدت برای نهادینه نمودن فرهنگ کاهش مصرف دانست و گفت :ارائه این سهمیه برای صنایع و کشاورزی فرصتی است تا خود را به ابزار ،تجهیزات و شیوه های مصرف بهینه تجهیز کنند .

فرمانداراردکان در این نشست ضمن ارائه برخی از مشکلات و محدودیتهایی که در بخش سوخت برای صنایع شهرستان بوجود امده خواستار رفع این مشکلات شده و افزود :کمبود فشار گاز در بخش cngهم مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است که حل این مسئله  ضروری است . وی همچنین در خصوص راه اندازی ایستگاه جدید گاز cng تاکید کرد و تلاش برای بهره برداری از این جایگاه که در انتهای خیابان امام خمینی (ره)مستقر شده است را ظرف ماه های آینده حایز اهمیت بر شمرد .

گفتنی است در این جلسه از تلاشهای "سقایی "مدیر سابق شرکت فراورده های نفتی ناحیه اردکان تقدیر و" فتاحی "بعنوان مدیر جدید این نهاد معرفی گردید .