با موضوع اوقات فراغت برگزار شد

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اردکان با موضوع اوقات فراغت در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .
     در این جلسه که با حضور معاون فرماندار و مسئولین ادارت فرهنگی شهرستان اردکان برگزار شد ؛در خصوص غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با توجه به نزدیک شدن تعطیلات تابستان بحث و تبادل نظر گردید .
     معاون فرماندار با ذکر پاره ای از آیات قرآن و احادیث ائمه معصومین و سخنان بزرگان به اهمیت اوقات فراغت اشاره نمود و گفت :تحصیل و آموزش در مقاطع مختلف مقوله ای است که توسط متولیان این امر برای جوانان و نوجوانان برنامه ریزی می شود و در بسیاری از موارد شرایط خانوادگی و دخالتهای اطرافیان اجبار در این زمینه را برای فرد تداعی می کند اما در زمان اوقات فراغت این اجبار تا حدودی مرتفع می شود و فرد با توجه به سلایق و علایق خود رشته دلخواه را انتخاب می کند واین از امتیازات اوقات فراغت است که باعث می شود جوانان در اوقات فراغت استعدادهای خود را بهتر بروز دهند .
     "محمد شاکر"با بیان این مطلب که اوقات فراغت تنها به ایام تابستان خلاصه نمی شود افزود :با نظر سنجی بعمل امده در استان از سوی واحد مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان این نتیجه استخراج شده است که تعداد ساعات اوقات فراغت دانش آموزان حدود 90درصدشان بیش از 3ساعت بوده است بگونه ای که 47درصد بین 3تا 7ساعت و 40درصدشان بیش از 7ساعت اوقات فراغت دارند .
     وی گفت: یکی از نکاتی که در این تحقیق به دست آمده این است که 56درصد دانش اموزان اوقات فراغت را با خانواده هایشان می گذرانند که از این حیث دونتیجه استخراج می شود یکی اینکه می شود برنامه های اوقات فراغت را خانواده محور کرد که این از دید مثبت به این نتیجه حاصل می شود و دیگر اینکه جوانان از برنامه هایی که از سوی خانواده برایشان در نظر گرفته می شود رضایت ندارند و همین مقوله سبب اتلاف اوقات فراغت می شود .
     معاون فرماندار همچنین با اشاره به ظرفیتهای بالقوه ای که در زمینه غنی سازی اوقات فراغت در شهرستان اردکان وجود دارد تاکید کرد ادارات و ارگانهای مرتبط ،با برنامه ریزی دقیق و جامع، متناسب با نیاز وعلاقه جوانان در رشته های علمی ،فرهنگی ،ورزشی ،فنی و حرفه ای هدف مهم غنی سازی اوقات فراغت را دنبال نمایند .
     برنامه ریزی در خصوص برگزاری اردوهای فراغتی و تبادل نظر پیرامون دوره های تربیت مدیریت انقلابی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد مشورت اعضا قرار گرفت .