فرماندار اردکان در جمع جهادگران جهاد کشاورزی :

    به گزارش روابط عمومی فرمانداری "احمد کمالی "در جلسه ای که صبح دیروز بمناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در محل نمازخانه جهاد اردکان با حضور امام جمعه ، مدیر کل جهاد کشاورزی استان و جمعی از جهادگران عرصه کشاورزی برگزار شد با بیان این مطلب به اهمیت خدمت به روستا ها و روستاییان پرداخت و افزود :اقتدار نظام اسلامی در گرو آبادانی روستاها و خدمت به اقشار محروم روستایی می باشد و هر دولتی که برای عمران روستاها بیشتر تلاش کرده است مقبولیت بیشتری داشته است .
   فرماندار اردکان با اشاره به مدیریت خوب و سازنده حضرت امام خمینی (ره)و صدور فرمان تاریخی ایشان مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی در اوایل انقلاب بر تداوم این مسیر در قالب جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت :توسعه کشاورزی یکی از زیر بنایی ترین اصول در توسعه اقتصاد کشور است .
  وی افزود: کشاورزی در کویر علیرغم سختیها و مشقاتی که بهمراه دارد از حیث اهمیت فوق العاده حیاتی می باشد و با وجود کم آبی کشاورزی در کویر حکم کیمیا دارد .
     "کمالی" همچنین به حفظ کمربند سبز شمال اردکان و احیای باغات پسته شهرستان از طریق استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته کشاورزی تاکید ورزید .
   امام جمعه شهر اردکان نیز در بیاناتی با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ،کشاورزی در مناطق کویری را نوعی جهاد دانست و گفت :واقعا کار کشاورزی توام با جهاد است مخصوصا در مناطق کویری مثل شهرستان اردکان چراکه با مشکل شدید کم آبی روبه رو هستیم ،زمین برای کشاورزی مرغوبیت بالایی ندارد و هوا نیز خشک و کویری است .
    "حجت الاسلام حسینی" با برشمردن اهمیت استفاده ازعلم و تکنولوژی جدید در توسعه کشاورزی افزود :تجربه کشاورزان سنتی اگر با علم تحصیلکردگان این عرصه توام شود نتایج خوبی در عرصه جهاد کشاورزی حاصل خواهد شد که تاکنون هم همینطور بوده است .
   در خاتمه این جلسه بااهدا لوح تقدیرو هدیه از زحمات 7تن از جهادگران عرصه کشاورزی تقدیر بعمل آمد .
گفتنی است بعد از این جلسه مسئولین استان و شهرستان با حضور در شهرک صنعتی اردکان در مراسم افتتاح اولین کارخانه فراوری مغز بادام و پسته در کشور شرکت کردند .
   به گفته "شکاری "مدیر عامل این کارخانه ،این واحد صنعتی در وسعت 6200متر مربع با هزینه اولیه یک میلیارد و دویست میلیون تومان راه اندازی شده است که در حال حاضر 30نفر کارگر را تحت پوشش اشتغال خود قرار داده است .
  وی خاطر نشان کرد ساخت این کارخانه یکسال بطول انجامیده و تمام دستگاه ها تولید متخصصین داخل کشور می باشد .