فرماندار اردکان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اردکان
فرماندار اردکان در مراسمی به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان حضور یافت.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی با بیان ویژگی‌های منحصربه‌فرد اجتماعی، تاریخی و فرهنگی شهرستان گفت: اردکان، شهر روایت تاریخ به زبان ادب، آثار تاریخی ارزشمند، اخلاق و گفت‌وگوی تمدن‌هاست.
 
وی با اشاره به پرورش اندیشمندان، علما و فقهای بزرگ در این شهرستان، اردکان را یکی از پرافتخارترین و ارزشمندترین شهرستان‌های کشور در حوزه تربیت بزرگان و انسان‌های تأثیرگذار در اعصار مختلف برشمرد و گفت: این شهرستان در تمام عرصه‌های ملی و بین‌المللی صاحب چهره‌های شاخص و ماندگار است.
 
هادی مقیمی که در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سخن می‌گفت؛ با بیان سیر تاریخی ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه را از ابتکارات و اقدامات ماندگار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دانست و افزود: روشن‌بینی و بلندنگری ایشان باعث شد که انسان‌های دغدغه‌مند در حوزه تحصیل، بتوانند درس بخوانند و این تفکر بعدها الهام‌بخش ایجاد مدارس و سایر مؤسسات غیرانتفاعی در کشور شد.
 
فرماندار اردکان افزود: متأسفانه در دولت گذشته نوع نگاه به دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کرد و سعی شد با بی‌مهری‌های متعدد جایگاه آن تضعیف شود؛ اما به‌علت وجود بنیان‌های عمیق و پایگاه‌های مردمی این مرکز آموزش عالی؛ امروز بیش از ۳۰ درصد دانشجویان کشور در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل‌اند.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، اعتراض به استکبار و فساد را وظیفه ذاتی و همیشگی جنبش‌های دانشجویی عنوان کرد و با اشاره به توصیه و دستور مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: سیاست دولت و نظام، تقویت و حمایت از تشکل‌های دانشجویی است؛ چراکه این جریانات همواره با حفظ استقلال خود، در دوره‌های مختلف پیش و پس از انقلاب اسلامی، نقش کلیدی و تأثیرگذاری در اصلاح امور و بهبود روندهای غلط و انحرافات داشته‌اند.
 
هادی مقیمی تصریح کرد: دانشجویان آینده‌سازان و مدیران آینده کشورند و به خوبی اوضاع جامعه را رصد و تحلیل می‌کنند؛ لذا انتظار می‌رود در انتخابات پیش رو، با ایفای نقش تعیین‌کننده خود به‌عنوان گروه مرجع جامعه، ضمن ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تقویت مشارکت مردمی، روند حاکمیت عقلانیت و تدبیر را در جامعه استمرار ببخشند.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان بیان داشت: اگر در دوره ۸ سال دولت گذشته؛ درآمد نفتی خیره‌کننده ایران به درستی و بر اساس برنامه و خردورزی مدیریت می‌شد؛ بسیاری از مشکلات در حوزه اشتغال جوانان و دانشجویان قابل حل بود؛ اما امروز ما وظیفه داریم ضمن آگاهی‌بخشی به مردم و زنده‌نگهداشتن روحیه امید در جامعه، تلاش کنیم جریان گفتمان اصیل انقلاب و اسلام را حفظ و با مدیریت هوشمندانه و مدبرانه، مشکلات مردم به ویژه جوانان و دانشجویان را حل کنیم.
 
وی نشریات دانشجویی را دیده‌بان و رصدکننده مسائل جامعه و دانشگاه دانست و تأکید کرد: لازم است در جمع نخبگان جامعه و دانشگاهی، کارکرد و فعالیت این نشریات بیش از پیش دیده شود.
 
گفتنی است در ادامه، نماینده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان به بیان مشکلات و مسائل دانشجویان این دانشگاه پرداخت.