با حضور امام جمعه ،نماینده مجلس و فرماندار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،ساعتی پیش جلسه شورای اداری شهرستان اردکان با حضور امام جمعه ،فرماندار و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و شرکت کلیه روسا و مسئولین ادارت و ارگانهای شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .
فرماندار اردکان در ابتدای این جلسه با گرامیداشت پیشاپیش هفتم تیرماه از شهید بهشتی و هفتاد و دو یار باوفایش که در حادثه بمب گزاری دفتر حزب جمهوری به دست منافقین کور دل به شهادت رسیدند یاد کرد و تمامی مسئولین را به پیروی راستین از خط سرخ شهیدان انقلاب دعوت نمود .
"احمد کمالی "با اشاره به گامهای موثری که در سایه خدمات دولت خدمتگزاربرای توسعه کشور برداشته شده است گفت :بحمد الله شهرستان اردکان نیز از موهبت توسعه و ترقی در این سالها بی بهره نبوده و با تلاش همه مسئولین در بخشهای مختلف توفیقاتی را کسب نموده است که برای ادامه راه این توسعه تدوین سند چشم انداز توسعه برای شهرستان ضروری می باشد .وی در خصوص همکاری همه دستگاهها برای تدوین و اجرای قدرتمند سند چشم انداز توسعه تاکید ورزید و در ادامه نکاتی را در زمینه حجاب و عفاف ،فعالیتهای عرصه جوانان ومبارزه با اعتیاد متذکر گردید.
وی در زمینه راه اندازی مجتمع آموزش عالی شهرستان تحقق این امر بزرگ را مرهون تلاش همه دانشگاهیان و روسای دانشگاه های اردکان دانست و گفت :در حال حاضر با ادغام دانشکده منابع طبیعی با مرکز اموزش عالی اردکان شاهد یک مجتمع بزرگ آموزش عالی هستیم که امیدواریم دانشجویانی در این مراکز رشد و تربیت پیدا کنند که برای سازندگی و مدیریت آینده کشور عزیزمان پیشرو باشند .
فرماندار اردکان در این جلسه در بخشی از صحبتهای خود به تلاشهای زاید الوصف آقای "محمد شاکر"در کسوت معاون فرماندار اردکان اشاره نمود و گفت :علیرغم تلاشی که بدلیل تجارب مفید و خدمات ارزنده ایشان در طول دوره یک ساله وی برای ادامه ماموریت در پست معاونت فرمانداراز سوی اینجانب و سایر مسئولین استان صورت گرفت و بدلیل پاره ای از مسائل اداری که از تغییر وزارتخانه محل خدمت مبدا ناشی می شود ترجیحا ایشان به محل خدمت خود بازگشته اند امارایزنی برای بازگشت وی همچنان ادامه دارد و تا تعیین فرددیگری که صلاحیت ادامه راه این مسئولیت رادارد از همکاری موثر ایشان در ادامه امور کماکان بهره خواهیم گرفت .
در ادامه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گزارشی را از سفر اخیر خود به مالزی ارائه نمود و با تاکید بر توسعه صنعت توریست در این خصوص نکاتی را متذکر گردید .
"محمدرضا تابش "موضوع بحث خود را در خصوص جوانان عنوان کرد و به شناخت آرمانها و گرایشهای جوانان تاکید کرد و گفت :خواسته های معنوی ،اشتغال و خواسته های مربوط به تحصیلات طبق آمار در حال حاضر در بالاترین سطح خواسته های جوانان ما قرار دارد و با توجه به اینکه جامعه ما یک جامعه جوان تلقی می شود و جوانی یک فرصت بی بدیل است باید از تبدیل این فرصت به تهدید جلوگیری کنیم .
وی بر تقویت ارزشها و سنتها ،توسعه فضیلتهای اخلاقی و تقویت ساختارهای اجتماعی موثر بر جوانان تاکید کرد و افزود باید بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد جوانان را در راس آرمانهای اجتماعی ببینیم و دنبال کنیم .
در خاتمه این جلسه اعضای شورای اداری از رهنمودهای معنوی و اخلاقی امام جمعه اردکان بهره بردند .
"حجت الاسلام حسینی"با اشاره به حدیث نبوی شخصیت وجودی انسان رادر دو بعد خلقی و خلقی مورد بررسی قرار داد و گفت :مقصود از خلق ،خلقت چهره ظاهری انسان است اما وقتی از خحلق صحبت می شود چهره باطنی و سیرت انسان مد نظر است که باید به آن بیشتر توجه شود .
امام جمعه اردکان با اشاره به اهمیت مباحث اخلاقی بویژه برای مسئولین نظام اسلامی گفت :انسان باید قبل از اینکه در مورد دیگران اظهار نظر کند نسبت به چرهره باطنی خود قضاوتی درست داشته باشد و افزود :خیلی بد است که انسان قبل از اینکه خودش را اصلاح کند به دیگران تذکر بدهد و اینچنین وانمود شود که خود پایبند به مسائل وفضائل اخلاقی است حال آنکه خود گرگی در لباس میش است .
"سید محمد حسینی "در این جلسه بصورت جدی به مسئله حجاب و عفاف تاکید نمود و گفت :باید ببینیم که حساسیت ما در مورد ارزشها و ضد ارزشها چگونه است بعنوان مثال حجاب و عفاف یک ارزش است که متاسفانه در شهرستان اردکان علیرغم پیشینه فرهنگی و مذهبی مردم بحث حجاب و عفاف دارد لکه دار می شود .
امام جمعه اردکان باانتقاد شدید از وضعیت حجاب برخی از دانشجویان گفت :دربرخی از دانشگاهها هیچگونه برخوردی با بد حجاب صورت نمی گیرد و حال آنکه تعدادی از اساتید و دانشگاهیان نیز خودشان بد حجاب هستند که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند دانشگاه و استادان بد حجاب را معرفی می کنیم .
وی برلزوم احیای امر بمعروف و نهی از منکر در اماکن عمومی از طریق اصناف و بازاریان تاکید کرد و گفت :اگر اداره ما ،جامعه ما ،دانشگاه ها و روسای دانشگاه های ما نسبت به منکر و خصوصا بدحجابی حساس باشند فریضه امر به معروف احیا و این معظل ریشه کن خواهد شد .
گفتنی است در این جلسه مشاور جوان و مشاور امور ایثارگران فرماندار در وقت های مجزا نکاتی را در خصوص فعالیتهای صورت گرفته در حوزه جوانان و امور ایثارگران متذکر شدند .
اضافه می شود در بخش دوم جلسه شورای اداری امروز "دکتر حسین غفوری "بعنوان رییس مجتمع اموزش عالی شهرستان معارفه و از زحمات "دکتر حکیمی "رییس دانشکده منابع طبیعی اردکان تقدیر بعمل آمد. ضمنا درخصوص عملکرد اسلامی دانشگاهها پیامی ازسوی "دکتر خواجه سروی "معاون وزیر علوم ،تحقیقات و فن آوری به این جلسه ارسال شده بود که برای اعضا قرائت گردید.