در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اردکان مطرح شد:
احمد طالبی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اردکان با اشاره به نرخ بیکاری استان که ۱۲/۱ درصد است گفت: نرخ بیکاری شهرستان اردکان با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری که به عنوان یک شهرستان صنعتی در استان یزد محسوب می‌شود نسبت به جمعیت ۱/۷ درصد است که این نسبت در مقایسه با استان ۱/۵ درصد پایین‌تر است و آمار بیکاری در بین جوانان ۱۶/۷ دهم درصد است.
 
وی با بیان اینکه هر چند نرخ مشارکت بالاتر باشد تولید ثروت افزایش می‌یابد، افزود: نرخ مشارکت در شهرستان اردکان ۴/۷ درصد است که این نرخ ۴ درصد بالاتر از استان است و نرخ مشارکت جوانان در این شهرستان ۴۴/۴ درصد است.
 
 
طالبی با اشاره به اینکه باید معضل بیکاری را در بین جوانان حل کرد، افزود: نرخ مشارکت در آقایان ۶۵/۳ درصد و در خانم‌ها ۱۷/۲ درصد است. وی ادامه داد: در جمعیت بالای ده سال تنها ۱۷ درصد از خانم‌ها به دنبال کار و تولید ثروت هستند که این آمار در آقایان نسبت ۳ برابر را داراست.
 
 
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در ادامه با بیان اینکه جنس مشاغلی که تاکنون ایجاد کرده‌ایم از جنس کار مردانه است گفت: این یک امر طبیعی است که بانوان نتوانند وارد شغل و حرفه‌ای مناسب شوند.
 
 
 
در ادامه این نشست رقیه کرمانیان معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری شهرستان اردکان گفت: تنها «کارآفرینی» می‌تواند  اشتغال پایدار ایجاد کند و ما با حمایت از کارآفرینان به دنبال اشتغال پایدار در شهرستان هستیم.
 
 
وی با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان ما به دنبال یک کار اداری هستند، افزود: این از ضعف فرهنگی جامعه ما نشئت می‌گیرد و باید در بین جوانان و افراد تحصیلکرده این فرهنگ را جا انداخت که با ایجاد اشتغال و کارآفرینی می‌توان یک شغل پایدار با درآمد بالا‌تر داشت و با آموزش مهارت‌های لازم در بین افراد و ایجاد اشتغال پایدار درصد بیکاری را به صفر رساند.