مدیر کل اداره کتابخانه های استان در اردکان :

     به گزارش سه شنبه روابط عمومی فرمانداری "سید حسن اعلایی "در نخستین جلسه سند نهضت مطالعه مفید در شهرستان اردکان که در محل کتابخانه فاضل اردکان با حضورامام جمعه ،فرماندار و جمعی از مشئولین فرهنگی شهرستان برگزار شد با اعلام این درخواست افزود :مطالعه هدفی که در این نهضت به ان پرداخته شده است مطالعه مفیدی است که معطوف به اثر و نتیجه بوده و پرورش فرد در حوزه فکری و اعتقادی را باعث شود و باعث دستیابی به جایگاه ممتاز مطالعه مفید کشورمان در جهان شود.
     مدیر کل اداره کتابخانه های استان تاکید کرد :چشم انداز مطالعه تا سال 1404بایستی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله)با شعار هر ایرانی بخواند همسو باشد .
     وی با ارائه توضیحاتی در خصوص سند نهضت مطالعه مفید گفت بیش از 28طرح در این سند گنجانده شده است که از جمله مهمترین آنها را می توان به اختصاص ساعت مطالعه مفید در برنامه هفتگی و درسی دانش اموزان ،نیاز سنجی ،تولید ،تهیه ،سفارش و حمایت از تولید متون مکتوب برای ایرانیان ،تدوین و اجرای طرح جامعه مطالعه مفید برای بانوان ،خردسالان کمتر از 4سال و خردسالان پیش دبستانی و توسعه کتابخانه های ثابت و سیار در سطح استان و کشور اشاره نمود .
     در ادامه فرماندار اردکان نیز با ضروری عنوان نمودن توسعه فرهنگ کتابخوانی افزود :اجرای طرح ها و مصوبات سند نهضت مطالعه مفید باید با مشارکت همه دستگاه های فرهنگی صورت گیرد و در این راستا مدارس و مراکز آموزش عالی بایستی نقش پیشتاز ایفا نمایند .
     "احمد کمالی "با تبریک بمناسبت روز بزرگداشت مقام زن و مادر گفت :اگر مادران جامعه ما در برنامه روزانه خود حداقل یک ساعت را به مطالعه اختصاص دهندنسل آینده نیز با خردمندی و اگاهی بیشتر با مطالعه و کتاب مانوس خواهند بود.