رییس اداره کتابخانه های شهرستان اردکان :

به گزارش روابط عمومی فرمانداری "حسین پایدار"در بازدید امروز فرماندار از کتابخانه فاضل ،با اعلام این خبرافزود :از این پس اعضا با در دست داشتن کارت عضویت می توانند در مخزن کتاب حضور پیدا کرده و با انتخاب خودشان کتاب مورد نظر را دریافت کنند .


وی گفت :البته ارائه خدمات از طریق جستجوی رایانه ای و هدایت کتاب داران برای دسترسی و تسهیل در پیدا کردن کتاب مورد نظر نیز به گسترش دایره دسترسی افراد با این روش کمک خواهد نمود .


رییس اداره کتابخانه های شهرستان همچنین از اجرای طرح هاتف کتاب بصورت گسترده در سطح شهرستان خبر داد و عنوان کرد :این طرح بهمراه اجرای طرح کتابخانه های انتفاعی، ارگانهای دولتی ،مدارس ،تکایا،مساجد ،حسینیه ها و سایر اماکن عمومی را تحت پوشش خود قرار می دهد .

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر ارائه خدمات گسترده کتابخانه ای،اعضا را در دسترسی سریع وآسان به کتابهای مورد نظرشان کمک کرده است افزود :برای آن دسته از کتابهایی که شاید در لیست کتب موجود کتابخانه ها نباشدو اعضا متقاضی آن هستند هم طرح کتاب من در حال اجرا می باشد ؛وی درخصوص این طرح گفت :کتاب من عنوان یک سامانه اینترنتی است که اعضا با ثبت نام در این سامانه کتاب مورد نظر خود را سفارش می دهند و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی این کتابها به کتابخانه تعیین شده ارسال و در اختیار اعضا قرار می گیرد وی همچنین خاطر نشان کرد تاکنون حدود 400جلد کتاب در طول مدت كوتاه عمر اين طرح از طریق این سامانه در دسترس متقاضیان قرار گرفته است .


فرماندار اردکان نیز در این بازدید در جریان امور جاری و روند فعالیتهای جدید کتابخانه ها قرار گرفت .


"احمد کمالی" همچنین از موافقت پیشنهاد ارائه شده به هیات دولت در سفر سوم رییس جمهور به استان برای ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان اردکان خبر داد و گفت :اطلاعات تکمیلی کلیه مصوبات شهرستان در این سفر به محض انجام مراحل قانونی اعلام خواهد شد .


قابل ذکر اینکه در حال حاضر کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان با ارائه خدمات به بیش از 4000عضو در حال فعالیت می باشد با این توضیح که قریب به 200نفر تحت پوشش طرح هاتف بوده و علاوه بر راه اندازی یک واحد کتابخانه انتفاعی دو واحد دیگر دراین شهرستان در حال احداث می باشد.