در جلسه اخیر شورای پژوهش شهرستان انجام شد
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان ،عصر دیروز شورای پژوهش شهرستان اردکان با حضور معاون فرماندار و روسای مراکز آموزش عالی شهرستان در محل این اداره تشکیل جلسه داد و به تبیین اهداف مطالعه مفید در اردکان پرداخت .
"محمد شاکر "با اشاره به فرارسیدن فصل اوقات فراغت دانش آموزان و زمان بیکاری بیشتری که در اختیار این قشر شامل جوان و نوجوان قرار می گیرد تاکید کرد :مطالعه مفید بایستی بخشی از زمان اوقات فراغت را به خوداختصاص دهد .و افزود :کتاب بعنوان غذای روح آدمی تلقی می شود اما متاسفانه امروز می بینیم که سایر رسانه های ارتباطی در کشور ما و در دنیا گوی سبقت رااز کتاب ربوده است که این مسئله اهمیت مطالعه مفید را مشخص می کند .
معاون فرماندار اردکان گفت :سند نهضت مطالعه مفید از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شده و از سوی مقام معظم رهبری به واحد های مربوطه ابلاغ شده است که اجرای آن گام موثری در پیشبرد اهداف غنی سازی اوقات فراغت و همچنین ارتقا سطع علمی و معرفتی اجتماع محسوب می شود .
در این جلسه رییس اداره کتابخانه های شهرستان اردکان نیز با بیان گوشه ای از اهداف این سند به نگرانی کتابدارن و مسئولین کتابخانه ها در خصوص عدم استقبال جوانان و نوجوانان از کتابهای غیر درسی اشاره نمود و گفت :برنامه ریزی در خصوص عملیاتی کردن راهکارهای افزایش گرایش به مطالعه مفید امری ضروری است که بایستی جدی گرفته شود .وی داشتن زنگ مطالعه در خانه برای کلیه افراد  ،استقرار نمایشگاه دائمی کتاب در اردکان با هدف ارائه کتب ارزان قیمت و در دسترس در کنار گسترش کتابخانه های کوچک و انتفاعی از جمله این راهکارها دانست که برای عملی کردن آنها به همت دسته جمعی نیاز است .
"پایدار" افزود :توسعه کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی ،گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و در نتیجه ارتقا مطالعه مفید در سایه تحقق صحیح این نهضت صورت خواهد گرفت .

گفتنی است شورای تحقیق و پژوهش بصورت ماهیانه باعضویت روسای مراکز آموزش عالی و مدیران ادارات فرهنگی در فرمانداری تشکیل می شود