گزارش خبرنگار مهر از بیست و سومین سالیاد آیت الله خاتمی در اردکان

اردکان - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت یزد گفت: در جامعه کنونی که اخلاق به مسلخ برده شده، جای آیت ‌الله خاتمی بسیار خالی است و الگوگیری از اخلاق و منش آیشان از نیازهای جامعه امروز است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام محمدحسن معزالدینی شامگاه پنج شنبه در بیست و سومین سالگرد درگذشت آیت‌ الله سید روح ‌الله خاتمی، امام جمعه فقید یزد و اردکان اظهار داشت: جای خالی عالمی که اسوه چگونگی حشر و نشر و مواجهه با مردم است در فضای کنونی بیش از هر زمانی احساس می‌ شود.

استاد حوزه علمیه یزد با بیان اینکه آیت ‌الله خاتمی در راه تحقق، اعتلا و ماندگاری سلامت نفسانی و اخلاق در جامعه کوشید، تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام خاتمی بزرگ وظیفه شرعی، عرفی و انسانی ماست.

وی با اشاره به خدمات آیت ‌الله خاتمی در استان یزد و شهرستان اردکان اظهار داشت: شخصیت بزرگواری که این مراسم به یاد و نام او برپا شده، از علمایی است سالها در راه اعتلای اخلاق و اعتقادات مردم این منطقه کوشش کرده و با این مجاهدتها بر علاقه مردم به دین خدا و مذهب تشیع افزوده است.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: این عالم بزرگ سالها زانوی تلمذ در محضر آیت ‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی به زمین زد و فقه، اخلاق و اعتقادات را از این عالم ربانی آموخت.

آیت الله خاتمی عصاره و خلاصه اعتقادات و اخلاق آیت الله حائری یزدی بود

استاد حوزه علمیه یزد، آیت‌ الله خاتمی را عصاره و خلاصه اعتقادات، اخلاق و افعال حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی توصیف و تاکید کرد: خاتمی زنده ‌دل چندین سال در حوزه کوچک علمیه اردکان که به "یونان کوچک" مشهور است به طلاب و مردم متدین این شهرستان درس اخلاق، اعتدال، مجاهدت، ساده‌ زیستی، ادب، تواضع، مردم‌داری و ظلم ستیزی را آموخت.

وی خطاب به کسانی که در نوشته ‌ها، سایت ‌ها و رسانه‌ های خود به روحانیت حمله و هتاکی می ‌کنند، گفت: ای کاش این عناصر منحرف، آیت‌ الله خاتمی و منش بی ‌نظیر او را دیده و درک کرده بودند و این‌ گونه به روحانیت نمی‌ تاختند.

معزالدینی ادامه داد: این افراد غافل اگر سیاست، علم، بی‌ آلایشی، تواضع، اخلاص و مردمداری آیت ‌الله خاتمی را دیده بودند، به خود حق نمی‌دادند بی ‌رحمانه به مبانی مقدس اسلام و قشر مظلوم روحانیت حمله و هتاکی کنند.

امام جمعه موقت یزد، هدف از برگزاری مراسم سالگرد علمایی چون آیت ‌الله خاتمی را زنده نگه داشتن اخلاق، فقه و اعتقاد وی در دلها عنوان و تاکید کرد: مردم اردکان به حوزه علمیه بروند و از روحانیونی که محضر آیت ‌الله خاتمی را درک کرده‌ اند بخواهند خاطرات خود از ایشان را برای جوانان و مردم بازگو کنند بلکه تحولی در جامعه ایجاد شود.

این مراسم با حضور نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، جمعی از مسئولان استان و شهرستان اردکان و سایر شهرستان‌ های استان یزد، خانواده معظم شهدا و جمع کثیری از مردم اردکان در مسجد کوشکنو اردکان برگزار شد.

آیت ‌الله سیدروح الله خاتمی از علمای برجسته استان یزد است که در سال 1285 در اردکان متولد شد و در پنجم آبان‌ ماه سال 1367 دیده از جهان فرو بست.

وی از سوی امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه اردکان منصوب شد و پس از شهادت آیت‌الله صدوقی مجددا از سوی امام خمینی (ره) به سمت امام جمعه یزد منصوب شد