برگزاری نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اردکان

 

یازدهمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اردکان به ریاست کرمانیان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان با حضور دادستان اردکان و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، این نشست بامحوریت نقش آموزش در پیشگری از جرایم مرتبط با موادمخدر برگزار و اعضا گزارشی از اقدامات صورت گرفته را ارائه دادند.
رقیه کرمانیان با اشاره به افزایش استعمال مشروبات الکلی خواستار توجه بیشتر اعضا نسبت به این منکر شدند و از تشکیل کارگروهی برای بیان و تبیین مضرات استفاده از مشروبات الکلی و راه‌های پیشگیری از استعمال آن مخصوصاً در جوانان شدند.

دشتکیان دادستان شهرستان اردکان نیز با اشاره به نقش آموزش در پیشگیری از جرایم مختلف گفت: اخیراً پرونده‌ای در مراجع قضایی در حال بررسی است که اگر جوان ما مهارت نه گفتن را آموخته بود شاهد پرونده‌ای تلخ در دادگاه نبودیم و این گونه مسائل ضرورت مهارت افزایی در بین جوانان را بیش از پیش نشان می‌دهد و متاسفانه در این زمینه تلاش خوبی صورت نمی‌گیرد و همه مسئولین با همکاری رسانه‌ها باید بحث آموزش را به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

دادستان اردکان در ادامه با مخاطب قرار دادن خانواده‌ها گفت: خانواده‌های اردکانی نظارت بیشتری بر خانه باغ‌ها و دورهمی فرزندانتان داشته باشید اجازه ندهید فرزندان تا دیر وقت در فضاهایی قرار بگیرند که امکان هر اتفاقی در آن است، این مهم با نظارت بیشتر خانواده‌ها قابل حل است. در بسیاری از پرونده‌های تلخ که موجود یک طرف آن به تاثیرات دورهمی و تفریحات ناسالم در خانه باغ‌ها بر می‌گردد. آمار مصرف مشروبات الکلی نگران کننده است و در پرونده قتلی که چندی پیش داشتیم بخشی از آن به دورهمی‌ها در خانه باغ‌ها برمی‌گردد، لذا خانواده‌ها نظارت بیشتری بر رفت و آمد جوانان و فرزندان خود در دورهمی‌ها داشته باشند.
نکته دوم که بسیار مهم است و احتیاج به آموزش و اطلاع رسانی دارد بحث خانواده مهاجرین هستند که گاهاً وضعیت اقتصادی خوبی ندارند و دیده شده که شهروندان بر اساس روحیه نوع دوستی و انفاقی که دارند خود راساً به این خانواده‌ها کمک کرده‌اند در حالی که نیازسنجی واقعی نشده است، لذا در کمک به این خانواده‌ها وسواس و حساسیت بیشتری به خرج دهید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان در پایان با تشکر از دغدغه اعضا خواستار توجه بیشتر به مبحث آموزش و پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به موادمخدر و مشروبات الکلی شد و گفت:به زودی با هدف آگاهی بخشی نسبت به مضرات مصرف مشروبات الکلی ،کارگروهی ویژه در این زمینه تشکیل خواهد شد.