تشکیل شورای اداری شهرستان اردکان در بخش خرانق
دومین نشست شورای اداری شهرستان اردکان در سال‌جاری با حضور استاندار یزد، فرماندار شهرستان اردکان، امام‌جمعه شهر اردکان، نماینده مردم اردکان، برخی مدیران کل استان و سایر مسئولین شهرستانی و اعضای شورای اداری در محل کاروانسرای تاریخی خرانق برگزار و مسائل و مشکلات بخش‌های سه‌گانه با محوریت بخش خرانق بررسی شد.
 
فرماندار اردکان با بیان این‌که خرانق، پهناورترین بخش کشور و درعین‌حال از مناطق کم‌تر توسعه‌یافته است؛ لزوم رسیدگی جدی‌تر به مشکلات این بخش را یادآور شد.
 
مصطفی پوردهقان‌اردکان اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها به‌ویژه با توجه به تصویب شهر خرانق ضروری است و همت جهادی و عزم جدی همه مدیران اعم از دولتی و تقنینی را می‌طلبد.
 
رئیس شورای اداری شهرستان اردکان گازرسانی به بخش خرانق، موضوع آب، راه، تأمین زیرساخت‌های زمین‌های واگذارشده توسط بنیاد مسکن در روستاها و تأمین اعتبار قلعه خرانق و سایر ابنیه تاریخی را ازجمله مسائل و مشکلات بخش خرانق برشمرد.
 
فرماندار اردکان افزود: در خصوص گازرسانی به خرانق با توجه به اختصاص اعتبارات ملی و استانی توسط شرکت گاز استان متأسفانه عدم تعهدات اجتماعی شرکت چادرملو در تأمین اعتبار مشارکتی این پروژه علی‌رغم تعهد قبلی، منجر به تعطیلی و تعلل در انجام پروژه شده است.
 
وی گفت: انتظار می‌رود واحدهای معدنی مستقر در بخش مشارکت خود را در انجام پروژه‌های مهم و زیرساختی این بخش محروم جدی‌تر دنبال کنند.
 
پوردهقان‌اردکان که در جمع مدیران کل استان سخن می‌گفت؛ اظهار داشت: مسئله آب به‌عنوان یک مشکل جدی در سراسر شهرستان و استان و بخصوص بخش خرانق مطرح است و می‌بایست اداره آبفای شهرستان هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی و حفر چاه جدید آب مناسب اقدام کند.
 
در ادامه درخصوص مسائل و مشکلات بخش در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی، گاز، آب و جهاد کشاورزی تبادل‌نظر و مصوبات اجرایی جهت رفع مشکلات ابلاغ شد.
 
اختصاص آب شرب به شهر اردکان از محل خط انتقالی خلیج‌فارس، واگذاری زمین در ضلع شرقی شهر اردکان برای مدارس و مجتمع دوم ادارات و جانمایی زمین برای تأمین مسکن شهروندان از دیگر مصوبات این نشست بود.
 
همچنین با توجه به مسائل مطرح‌شده درباره محل شهرک جدید ۴ هزارواحدی مسکونی، مقرر شد بررسی‌های مجدد کارشناسی صورت گرفته و تصمیم نهایی اتخاذ شود.
 
گفتنی است پس از این نشست و در راستای تسهیل و رفع موانع تولید، محمدعلی طالبی استاندار یزد از کارگاه صنایع‌دستی کاربافی ماسوره خرانق با اشتغال‌زایی برای ۸ نفر بازدید کرد.