افتتاح صنايع بسته بندي مرغ در اردكان

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری با حضور مديركل دامپزشكي استان يزد، نماينده ولي فقيه دراداره كل دامپزشكي استان ، امام جمعه ، بخشدار مرکزی اردکان و جمعي از مسئولين استان و شهرستان صنايع بسته بندي مرغ كارگر اردکان افتتاح شد.


اين واحد صنعتي با همت بخش خصوصی احداث گردیده و دارای زيربناي 580مترمربع ، شامل سالن بسته بندي، سردخانه و انبار می باشد. که در شهرك صنعتي اردکان واقع شده و از دي ماه سال 1389 شروع به ساخت و کمتر از 8 ماه به اتمام رسید.

ساخت این واحد مبلغی بیش از 300ميليون تومان هزينه در برداشته  که جهت توسعه و تکمیل نهایی آن  100 میلیون تومان دیگر نیاز است .
ظرفيت بسته بندی مرغ در اين واحد 5 تن در روز و بیش از یک‌هزار و 500 تن در سال برخوردار می باشد
و درحال حاضر زمينه اشتغال 16 نفر را مهيا نموده و نياز به نيروي بيشتري دارد که پس از تکمیل و توسعه، زمینه اشتغال 22 نفر دیگر فراهم خواهد شد.
مدیر کل دامپزشکی استان در این مراسم از وجود 31 واحد بسته‌بندی مرغ در استان یزد خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 22 واحد فعال هستند و تعداد زیادی واحد بسته‌بندی نیز با حمایت اداره کل دامپزشکی استان در حال احداث است و به زودی در چرخه تولید قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه 60 درصد از تولید مرغ صنعتی استان مازاد بر مصرف است، خاطرنشان کرد: به منظور رفع این مسئله، نیاز است واحدهای بسته‌بندی در سراسر استان احداث و فعال شوند تا مرغ مازاد بر مصرف استان پس از کشتار، بسته‌بندی و با نظارت بهداشتی به سراسر کشور صادر شود.
حدادزاده حمایت از احداث و فعالیت واحدهای بسته بندی را در راستای سیاست‌های کلی سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی استان دانست و بیان داشت: یکی از وظایف مهم و قانونی این اداره کل، نظارت بر فرآورده‌های خام دامی است.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط ویژه استان در حوزه تولید مازاد بر مصرف مرغ صنعتی، بحث بسته‌بندی مرغ در راستای تامین زیرساخت‌هاست و درحوزه وظایف این اداره کل قرار می‌گیرد.