در راستای تبادل تجربیات مسئولین در زمینه آموزشهای فنی و حرفه ای انجام شد
     به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر استان یزد در راستای تبادل تجربیات مسئولین برای ارتقا وضعیت آموزشهای فنی و حرفه ای مدیران کل سازمانهای فنی و حرفه ای استان اصفهان و چهارمحال بختیاری از مراکز فنی و حرفه ای اردکان بازدید نمودند .
     "زارع"مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان  در بازدید ازبخش های مختلف مرکز آموزش فنی حرفه ای امام علی(ع) اردکان گفت: : رویکرد جدید سازمان آموزش فنی حرفه ای همسو کردن اموزش های مرکز فنی حرفه ای و دانشگاه علمی و کاربردی است و با این رویکرد از این پس مدرک دانشگاهی (كارداني) به کار اموزان مراکز فنی حرفه ای اعطا می شود.
وی اضافه کرد: این بازدیدها و تعاملات باعث بالارفتن سطح اطلاعات و انتقال تجربیات شده و در ضمن پیشرفت سازمان را برخواهد داشت.
     مهندس زارع تاكيد كرد:با آشنايي مديران مراكز آموزش فني حرفه اي كشور با يكديگر و حفظ تعاملات و بازديدها شاهد تحول و پيشرفتي چشمگير در حوزه مديريت آموزش فني و حرفه اي خواهيم بود.
     "احمد کمالی" فرماندار اردکان نیز در ادامه تصریح کرد: با توجه به صنعتی بودن شهرستان ووجود کارخانجات متعدد آموزش رشته های مرتبط با صنایع موجود در شهرستان ضروری است.
رئیس مرکزآموزش فنی و حرفه امام علی اردکان نیز درخصوص کلاس ها افزود:این مرکز در دو بخش خواهران و برادران فعالیت می کند و در سه ماهه اول سال62دوره کلاس آموزشی برگزار شده و 640نفر در13 رشته مختلف آموزش دیده اند.
متاللهی اضافه کرد:در آموزشگاه های آزاد وابسته به این مرکز 630نفر طی 67493نفرساعت و در 41دوره شامل رشته هاي صنايع –ساختمان –رايانه –آرايش و پيرايش – قاليبافي تابلويي-نازك دوزي زنانه و الگوساز و برشكار زنانه  آموزش دیده اند و همچنين مجموعا  4950نفرساعت نیز در حوزه رشته های مرتبط با صنایع در کاخانجات صنعتی شهرستان كلاس هاي آموزشي برگزار شده است.
     رئیس مرکزآموزش فنی و حرفه امام علی اردکان افزود: هم اكنون در زندان و پادگان ولي عصر عج اردكان نيز كلاس هاي اين مركز داير است و كارآموزان در 5رشته آي سي دي ال تعمير كولر آبي تعمير آبگرمكن و برق كشي ساختمان در حال گذراندن دوره آموزشي هستند.
     وی افزود: ثبت نام این کلاس ها برای افراد 15 سال به بالا در دوره های کوتاه مدت آموزشی به صورت رایگان است و این کلاس های آموزشی سهم بسزايي در پر كردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دارد و خوشبختانه استقبال خوبي هم صورت گرفته است.
     لازم بذكر است مهندس "سعیدی" مدیرکل آموزش فنی حرفه چهارمحال بختیاری نیز شب گذشته از این مرکز بازدید نموده است.