در آستانه دهه ولایت و اعیاد بزرگ قربان و غدیر خم انجام شد

     اولین نشست هماهنگی برنامه های کانون ذاکرین و مداحان شهرستان اردکان با فرماندار در آستانه فرا رسیدن دهه ولایت برگزار شد .

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری عصر یکشنبه اعضای هیات مدیره کانون ذاکرین و مادحین شهرستان اردکان در محل دفتر کار فرماندار حاضر شده و طی جلسه ای برنامه های آتی این کانون را تشریح نمودند .

     "سایش "رییس هیات امنا این کانون هدایت و نظارت فعالیت مداحان شهرستان اردکان را اصلیترین رسالت این کانون در سراسر کشور عنوان نمود و افزود :قشر ذاکر و مداح بعد از روحانیون بعنوان یکی از پایه های اساسی تبلیغات دینی و مذهبی محسوب می شود که فعالیت این قشر همواره مدنظر مسئولین رده بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی خصوصا رهبر معظم انقلاب بوده است ؛بگونه ای که معظم له همواره توصیه هایی را در زمینه رعایت آداب مداحی ،انتخاب شعر مناسب ،پرهیز از مطالب وهن آلود و بدور از شان اهل بیت علیهم السلام را به این قشر داشته است و این توجه ویژه نشان از اهمیت کار مداحی و ذاکری اهل بیت است .

     وی با اشاره به اینکه در پاره ای از موارد برخی مداحان از اشعار نامناسب و با آهنگها و سبکهای ناشایست در مراسم و خصوصا در دسته جات عزاداری ماه محرم استفاده می کنند افزود :مجموعه کانون مداحان در نظر دارد از طریق برگزاری کلاسهای تخصصی مداحی و استفاده از اساتید مجرب و شعرای معتبر از ایجاد تحریف در سنتها و ارزشهای عزاداری در این شهرستان پیشگیری نماید که برای تحقق این مهم پشتیبانی مسئولین و واگذاری اختیارات در این زمینه تخصصی را می طلبد .

      فرماندار اردکان نیز در این جلسه بر احیای هرچه بیشتر سنتهای صحیح گذشته در بر پایی مراسم عزاداری و جشنها تاکید کرد و گفت:خوشبختانه استان یزد و شهرستان اردکان بسیاری از سنتهای خوب گذشته را حفظ کرده است،شهرستان اردکان همواره مهد پرورش علمای بزرگی بوده است که کار هدایت مراسم مذهبی را برعهده داشته اند وهنوز که هنوز است در ایام محرم شور و حال مردم این منطقه وصف ناپذیر است اما متاسفانه گاهی شاهد برخی از مسائل وهن آلود در برپایی مراسم مذهبی اهل بیت هستیم که بایستی از گسترش اینگونه برنامه ها نظیر بلند کردن علامت ،کشیدن تمثال ،کتل و...پرهیز شود .

     "احمد کمالی "احیای سنت سینه زنی در ایام ماه محرم را از جمله موارد ی دانست که بایستی مد نظر هیات عزاداری قرار بگیرد و افزود :تشکیل هیات متحده عزاداری متشکل از تمامی هیاتهای مذهبی در روز عاشورا و برپایی مراسم واحددر یکی از اماکن مذهبی برنامه ایست که در صورت هماهنگی و اجرا می تواند از بار معنوی و فرهنگی بالایی برخوردار باشد .
گفتنی است کانون مداحان شهرستان اردکان از سال 85تاسیس شده و تا کنون از طریق برگزاری دو دوره انتخابات رسمی عضو گیری و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان مشغول به فعالیت می باشد .