در جلسه مشترک هیئت نظارت شوراهای استان با اعضای ستاد انتخابات شهرستان اردکان

جلسه مشترک ستاد انتخابات شهرستان اردکان با هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان ظهر امروز و به منظور هماهنگی و تبادل نظر برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان اردکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری و ستاد انتخابات شهرستان اردکان؛ «علی افخمی فتح‌آباد» در این نشست با بیان این‌که هدف از انتخابات شوراها، انتخاب افرادی صاحب‌نظر با سلایق و افکار مختلف است؛ گفت: شوراها نقش مهمی در توسعه همه‌جانبه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دارند.

وی افزود: شورا یکی از اصول مترقی قانون اساسی است؛ اما متأسفانه هنوز نتوانسته جایگاه خود را به‌عنوان یک بخش اصلی و اساسی در مسائل اجتماعی پیدا کند؛ لذا باید با کیفی‌شدن انتخاب‌شوندگان و حضور افرادی با فنون و تخصص‌های مختلف، راه برای تشکیل شوراهای کارآمد و اثرگذار در مناسبات اجتماعی باز شود.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان با تشریح وظایف این هیئت گفت: تفاوت هیئت نظارت بر انتخابات در شورای شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری این است که در انتخابات ریاست جمهوری، نظارت استصوابی در همه مراحل وجود دارد؛ اما در هیئت نظارت شوراها، پس از تأیید هیئت نظارت شهرستان و استان؛ امکان رد یا تأیید صلاحیت افراد وجود ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: برآوردها نشان می‌دهد تعداد کاندیداهای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در استان با رشد ۳۰۰ درصدی مواجه خواهد بود.

فرماندار اردکان نیز در این نشست با تقدیر از وسعت دید هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان، قانون‌گرایی در بررسی صلاحیت‌ها و پرهیز از برداشت‌ها و سلیقه‌های شخصی را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد بیش‌ترین احقاق حقوق شهروندی را در انتخابات شوراهای این دوره شاهد باشیم.

«هادی مقیمی» با تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: اگر اعتماد مردم جلب شود؛ به سبب علاقه به نظام، انقلاب و کشور حضوری پرشور و مثال‌زدنی را شاهد خواهیم بود.

وی با دعوت از افراد توانمند برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی شوراها تصریح کرد: سرنوشت ۴ سال از زندگی افراد جامعه در گرو نتایج این انتخابات و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های منتخبان مردم است و لذا انتظار می‌رود مردم ضمن حضور پرشور، زبده‌ترین و کارآمدترین کاندیداها را برای مدیریت شهرها و روستاها انتخاب کنند.

در ادامه این نشست، احکام اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان اردکان به آنان تقدیم شد.

بنا به این گزارش اسامی اعضای این هیئت به شرح زیر است:
۱. رضا متألهی فرزند حسین (رئیس)
۲. محمد خادم‌عباسی فرزند حسین
۳. حسین اسماعیلی فرزند اسمعیل
۴. محمد افخمی فرزند قاسم
۵. محمدحسین وطن‌خواه فرزند محمد