درجلسه فرماندار ادکان با مدیرکل امور اتباع بیگانه استانداری مطرح شد :

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،در جلسه روز گذشته فرمانداربا مدیرکل امور اتباع بیگانه استانداری که با حضور معاون شهرداری و دو تن از اعضای شورای شهر اردکان برگزار شد ؛"احمد کمالی "به ساماندهی مهمانشهر افاغنه بصورت جدی تاکید نمود .
     فرماندار اردکان افزود :وضعیت نابسامان مهمانشهر تعدادی از افاغنه را به منازل بافت قدیم و سایر محلات شهر سوق داده است که این مسئله نارضایتی مردمی را در پی داشته است .
    وی با اشاره به مشکلات عدیده ای که در محل مهمانشهر اردکان وجود دارد از مدیرکل امور اتباع خواست در خصوص ساخت و سازهای بدون مجوز درمحل اردوگاه ،تردد افاغنه غیر مجاز و تعیین تکلیف کارگران افغانی طبق قانون پیگیری لازم صورت گیرد .
     مدیرکل امور اتباع بیگانه استانداری در این جلسه با اعلام این مطلب که اتباع بیگانه افغانی مجوز سکونت در منازل مسکونی سطح شهر را ندارند و باید در مهمانشهر ساکن باشند از نیروی انتظامی خواست تا با ارائه اخطار 3ماهه نسبت به بازگرداندن این افراد به مهمانشهر اقدام نماید .
     "هادی نسب" ظرفیت کنونی شهرک افاغنه اردکان را 3000نفر اعلام کرد که در حال حاضر بیش از این ظرفیت را در خود جای داده است و گفت :درصورت تعیین حدود مهمانشهر از سوی شهرداری برای محصور کردن این منطقه آمادگی داریم که این کار بهترین راه حل برای کنترل ورود و خروج و تردد افاغنه داخل مهمانشهر می باشد .
     وی افزود :در شهرستان اردکان 1740نفر نیروی کار مجاز افغانی حضور دارند و بکارگیری افراد فاقد مجوز غیر قانونی می باشد .کلیه شرکتهای ساختمانی ،کوره ها و سایر مراکز کارگری می توانند از این تعداد نیروی کار استفاده کنند و از بکارگیری افغانیهای غیر مجاز خودداری نمایند .
     در این جلسه مقرر شد شورای اسلامی شهر مجوز لازم را برای آسفالت محوطه مهمانشهر با هدف رفع بخشی از مشکلات بهداشتی این منطقه به صورت فوق العاده به شهرداری اعطا نماید و ظرف مدت یکماهه آینده محوطه شهرک افاغنه با مشارکت شهرداری و دفتر امور اتباع بیگانه آسفالت و حصارکشی شود .