فرماندار اردکان خبر داد:
جلسه هماهنگی اجرای طرح محله‌محور شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کنترل کووید-۱۹ به ریاست فرماندار اردکان برگزار شد.
 
بهروز شهابی‌زاد در این نشست با تقدیر از همکاری عوامل اجرایی، بهداشتی، اصناف، نیروهای خودجوش مردمی و... اظهار داشت: کاهش روند مراجعه و بستری بیماران درنتیجۀ اجرای محدودیت‌ها، نباید به منزله ثبات وضعیت و رفع خطر تلقی شود.
 
فرماندار اردکان با اشاره به درپیش‌بودن ایام میلاد حضرت زینب‌س و روز پرستار و نیز شب یلدا، با تقدیر از کادر درمان و به‌ویژه پرستاران افزود: باید با آگاه‌سازی همگانی، نگرانی کادر بهداشت و درمان درخصوص احتمال تجمعات خانوادگی کاهش یابد.
 
وی هدف از اجرای طرح حاج‌قاسم سلیمانی را کاهش زنجیره انتقال، رهگیری بیماران و بررسی فعال وضعیت آنان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اجرای طرح شاهد رشد رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشیم.
 
فرمانده قرارگاه طرح در شهرستان اردکان اظهار داشت: این طرح با تکیه بر شعار هر خانه یک پایگاه سلامت و با بهره‌گیری از توان محلات و نیروهای بسیجی اجرایی و از فن‌آوری اطلاعات برای تسریع در شناسایی بیماران، کاهش شیوع و کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها بهره‌گیری می‌شود. در این طرح علاوه بر شناسایی افراد مبتلا به کرونا، کمک و مراقبت از بیماران و افراد پرخطر نیز در نظر گرفته شده است.
 
شهابی‌زاد بیان داشت: ۵ کمیته تخصصی در این طرح وظیفه هدایت، پی‌گیری، نظارت و... را برعهده دارند و کمیته‌های محلات نیز هماهنگی بین تیم‌های مراقبتی، پشتیبانی و... را به انجام می‌رسانند.
 
وی گفت: تیم‌های اجرایی این طرح در سه‌دسته مراقبت، حمایت و نظارت فعالیت می‌کنند و گزارشی از اقدامات به‌صورت هفتگی جمع‌بندی و در جلسه شهرستانی پایش طرح ارائه می‌شود.