ماحصل جلسه پنجشنبه فرمانداری و صحبتهای جمعه سرهنگ افشاری

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری "احمد کمالی" درجلسه ای که درراستای اجرای طرح تحول اجتماعی بمنظور تبیین وظایف کمیته صیانت از حقوق شهروندی پنجشنبه هفته گذشته در محل فرمانداری اردکان برگزار شد با اشاره به نکاتی به تبیین این طرح پرداخت و گفت :صیانت از حقوق شهروندی در یک گستره بزرگ قابل تعریف است واجرای آن مقوله ای است که در بلند مدت محقق می شود .
     فرماندار اردکان به لزوم اجرای گام به گام طرح تحول اجتماعی اشاره نمود و افزود :یکی از مهمترین بخشهای این طرح بزرگ که در دستور کار دولت می باشد بحث امنیت اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی است که با تفسیر حقوق و تکالیف اجتماعی در تمامی بخشها شهروندان را با حق و تکلیفشان آشنا می سازد و با تعیین حریمها و خطوط قرمز ،حیطه حقوقی افراد را تعریف می کند .
     وی از کلیه ادارت و ارگانهای دولتی و بخشهای خصوصی خواست تا با ارائه موانع پیش روی تحقق حقوق شهروندی به آسیب شناسی و رفع این موانع کمک نمایند.
     فرمانداردر این جلسه از بدحجابی و اعتیاد بعنوان دو پدیده مولد نا امنی نام برد و بر ضرورت مبارزه جدی با این دو پدیده تاکید کرد.
     رییس شورای تامین شهرستان اردکان همچنین مواردی را در خصوص امنیت اجتماعی متذکر شد و افزود بسیاری از موارد ناامنی نظیر سرقتهای اخیر بدلیل عدم آگاهی مردم است که افراد خاطی با سوءاستفاده ازاین نا آگاهی به اموال مردم دستبرد می زنند .
     کمالی گفت :نیروی انتظامی وظیفه تامین امنیت را در اجتماع عهده دار است ولی تا زمانیکه خود شهروندان با سهل انگاری زمینه را برای خلافکاران مهیا کنند تلاشهای پلیس هم نتیجه ای نخواهد داد.
در این خصوص فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اردکان در بین الصلاتین مراسم نماز جمعه این هفته با ارائه نکاتی خواستار همکاری آحاد مردم برای تامین امنیت بیشتر گردید .
     "سرهنگ افشاری" در خصوص فعالیت عده ای که عمدتا از افراد غیر بومی استان هستند در قالب دوره گرد ،دستفروش و متکدی به همشهریان هشدار داد و گفت :مردم با بی اعتنایی به این افراد زمینه ارتکاب سرقتها را کاهش دهند.وی همچنین در خصوص سرقت وسایل نقلیه که اخیرا در شهرستان شاهد آن هستیم و تعدادی از این سارقین هم دستگیرو مجازات شده اند افزود :لازم است شهروندان با مجهز نمودن وسایل نقلیه خود به تجهیزات امنیتی و پارک خودرو در محیطهای امن از وقوع اینگونه سرقتها پیشگیری نمایند و در صورت مشاهده موراد مشکوک نیروی انتظامی را مطلع کنند .
     به گفته سرهنگ افشاری از ابتدای سال جاری تا کنون با تلاش نیروی انتظامی شهرستان اردکان 61فقره سرقت کشف گردیده که در این راستا 30دستگاه موتور سیکلت و 3دستگاه اتومبیل سرقتی کشف و به صاحبانشان تحویل شده است و13فقره سرقت احشام نیز از کشفیات امسال نیروی انتظامی اردکان است که در مجموع 61 نفر سارق دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شده اند.