هیات‌ اجرایی انتخابات شهرستان اردکان از 6 آبان فرآیند بررسی صلاحیت ها را آغاز کرده است.

اجرای دقیق و صحیح قانون به همراه زمینه سازی مشارکت حداکثری مردم دو اصل مهم ستادانتخابات اردکان

 

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان اردکان: حسین سبزواری فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان اردکان گفت: فرآیند استعلام‌ها و بررسی صلاحیت‌ها از ۶ آبان در محل ستادانتخابات فرمانداری اردکان آغاز شده است.

فرماندار اردکان با اشاره به این که این هیات‌ها متشکل از معتمدین مردمی و اشخاص حقوقی است که در قانون آمده و از ۶ آبان هیئت اجرایی انتخابات اردکان کار بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان نهایی در حوزه انتخابیه اردکان را در دستور کار خود قرار داده است.
حسین سبزواری در مورد تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه اردکان نیز گفت:
در مرحله پیش‌ثبت‌نام ۹۵ نفر از شهرستان اردکان برای حضور در رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده بودند که از این تعداد تنها ۴۵ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند که ۶ نفر از آن‌ها خانم و ۳۹ نفر نیز از آقایان می‌باشند.

از لحاظ سنی نیز ۵۱ درصد از کل ثبت نام کنندگان زیر ۴۵ سال سن دارند این در حالی است که میانگین سنی ۳۰ تا ۴۵ سال با ۲۳ نفر بیشترین ثبت نام کننده را به خود اختصاص داده است.
از نظر تحصیلات نیز ۳۲ نفر از ثبت نام کنندگان نهایی مدرک کارشناسی ارشد، ۱۱ نفر دکتری و ۲ نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

فرماندار اردکان در پایان گفت: رعایت و اجرای قانون به همراه زمینه سازی حضور حداکثری مردم دو اصل مهم ما در انتخابات خواهد بود و مجموعه فرمانداری و ستاد انتخابات شهرستان برای برگزاری یک انتخابات پرشور از آمادگی کامل برخوردار است.