کمیته تحقیق و پژوهش شهرستان اردکان تشکیل جلسه داد

    روابط عمومی فرمانداری اردکان از سومین جلسه کمیته پژوهشی که با حضور روسای مراکز آموزش عالی ،مسئول پارک علم و فن آوری و صاحبنظران امر پژوهش  این شهرستان ،عصر دوشنبه در محل فرمانداری تشکیل شد ؛گزارش می دهد .

 در این جلسه چالشهای فرهنگی شهرستان با کلیت موضوع استقبال یا عدم استقبال از فرهنگ بومی برای طرح در آیینه تحقیق و پژوهش مورد اتفاق نظر اعضا قرار گرفت .و در خصوص شیوه طرح موضوع برای اخذ نتایج موثر پژوهشی بحث و تبادل نظر شد .

   معاون فرماندار اردکان در این جلسه با اشاره به موارد مطرح شده از سوی ارگانهای فرهنگی شهرستان ،تحت عنوان چالشهای فرهنگی ،بررسی این موضوع را حایز اولویت دانسته و گفت :با استفاده از  نگاه فرهنگی اگردیدمان  با تیزبینی توام باشد می توان بسیاری از مسائل و مشکلات را رصد نمود و بالتبع حل مشکلات فرهنگی در آیینه تحقیق و پژوهش بخش بزرگی از مسایل اجتماعی ما را مرتفع خواهد کرد .

   "محمد شاکر "با تبیین نقش موثر مراکز آموزش عالی بعنوان پایگاه های اصلی پژوهش در اجتماع نگاه واقع بینانه نخبگان دانشجویی را متذکر شد و افزود :در واقع دانشگاه محل تلاقی افکار و نظریات تئوری با واقعیات اجتماعی است و آموزش و پرورش نیز بستر این مهم در مراحل اولیه است لذا طرح موضوعات این جلسه بایستی بعنوان موضوع پایه  پژوهش در اختیار این مراکز قرار گیرد .

   در این جلسه صاحبنظران عرصه پژوهش شهرستان و مدیران آموزش عالی خواستار ارائه موضوعات چالشی در عرصه های مختلف برای طراحی پیشنهادات طرح پژوهشی و اجرای آن توسط محققین متبحر امر شده و برای دریافت نظرات و پیشنهادات توسط دبیرخانه کمیته، واقع در فرمانداری اعلام آمادگی کردند .

   گفتنی است این جلسه با هدف بررسی اولویتهای پژوهشی شهرستان ،بصورت ماهیانه در فرمانداری اردکان برگزار می شود .