کرمانیان؛ معاون فرماندار اردکان:
معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان گفت: در سالی که مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نام‌گذاری کرده‌اند لازم است از تمام پتانسیل‌های مادی و انسانی در جهت توسعه و آبادانی منطقه بهره گرفت.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان رقیه کرمانیان در نشست هم‌اندیشی دهیاران، شوراهای روستایی بخش عقدا و بخش مرکزی اردکان در روستای مزرعه نو افزود: در نظام جمهوری اسلامی که برخاسته از دین اسلام است بر مسئله مشورت تأکید شده است.
 
وی اضافه کرد: علت تشکیل شوراها هم دخیل کردن مردم در تصمیمات بزرگ و مشارکت نمودن آن‌ها در امور است.
 
معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه با مشورت و هم فکری بسیاری از مشکلات حل خواهد شد تصریح کرد: یکی از توفیقاتی که خدا نصیب شوراها کرده این است که خدمت به خلق نمایند و این توفیق برای بندگان برگزیده است.
 
کرمانیان اظهار کرد:‌ عملکرد شورا باید همراه با رعایت قانون و مقررات زمینه رضایت مردم را فراهم کند و فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت گیرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه امروزه در جامعه با آسیب‌های پیچیده و جدید خانوادگی که سلامت افراد را به مخاطره می‌اندازد روبرو هستیم تصریح کرد: شوراها باید توجه جدی به امر آموزش، فرهنگ‌سازی و شناخت آسیب‌های اجتماعی و حل مشکلات داشته باشند و به توانمندی مردم روستا و شهر اهتمام داشته باشند.
 
امام‌جمعه عقدا نیز در ادامه با بیان اینکه فلسفه وجود شوراها خدمت به مردم است، افزود: مردم به شوراهای شهر و روستا رأی دادند تا واسطه مطالبه گری آن‌ها شوند.
 
حجت‌الاسلام سید محمد حسینی زاده اضافه کرد: شوراها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند.
 
وی با اشاره به اینکه در هر کاری با مردم باید مشورت نمود، تصریح کرد: به اهمیت مشورت در اسلام و قرآن سفارش زیادی شده است.
 
امام‌جمعه عقدا با بیان اینکه کارهایی که انجام می‌شود بر مبنای مردم‌سالاری دینی باید باشد، اظهار داشت: هرکسی باید به نظر خود اعتماد کند و به نظر و سفارش دیگری توجه نداشته باشد.
 
حسینی زاده ضمن گرامیداشت روز شوراها همفکری و مشورت را بزرگ‌ترین عامل در موفقیت شوراها دانست و توجه بیشتر به کارهای فرهنگی را خواستار شد.
 
بخشدار عقدا نیز ضمن گرامیداشت روز شوراها با بیان اینکه هدف اصلی قانون اساسی در تشکیل شوراها، افزایش مشارکت عمومی در تصمیم‌گیری‌هاست تصریح کرد: با مشارکت عمومی و انتخاب شورا نقش مردم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها پررنگ شده است.
 
محسن طالعی گفت: شوراها ماهیت اجتماعی دارند و باید بیشتر به این مقوله اهمیت دهند و ابعاد خدماتی و عمرانی در اولویت بعدی شوراها باشد.
 
اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه سیزده آبان مزرعه نو و تقدیر از دهیار و اعضای شورای اسلامی این روستا و بخشدار عقدا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.