به میزبانی شهرستان اردکان برگزار شد:
فرماندار اردکان در جلسه مشترک ستاد پیش‌گیری و مقابله با کرونای شهرستان‌های اردکان و میبد گفت: هدف از این نشست، تصمیم واحد و ایجاد وحدت‌رویه در مقابله با کرونا با توجه به پیک پنجم این بیماری در دو شهرستان است.
 
مصطفی پوردهقان‌اردکان افزود: با وجود گذشت چندین ماه از آغاز کرونا در کشور، تجربیات و دانسته‌های پزشکی و بهداشتی در این زمینه افزایش یافته و مهم‌ترین عامل پیش‌گیری براساس اجماع نظر کارشناسان، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظت فردی است.
 
وی با اشاره به سرعت‌گرفتن واکسیناسیون در کشور و شهرستان‌ها، اظهار امیدواری کرد تا پایان روند واکسیناسیون، با رعایت پروتکل‌ها توسط مردم، ادارات و... شاهد موج‌های بعدی این بیماری نباشیم.
 
فرماندار اردکان با تقدیر از همراهی اصناف، بازاریان و... گفت: باید پیش‌بینی بسته‌های حمایت از اصناف متضرر همچنان در دستورکار باشد.
 
فرماندار میبد نیز با اشاره به این‌که الگوی ابتلائات، گروهی و خانوادگی است؛ اظهار داشت: کاهش رعایت دستورالعمل‌ها به زیر ۴۰ درصد در کشور، موج پنجم بیماری را به‌وجود آورده است.
 
حسین فلاح گفت: سرعت انتقال در سویه 'دلتاویروس' به‌شدت بالاست و لازم است موارد بهداشتی با جدیت بیش‌تری توسط آحاد جامعه موردتوجه قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: اعمال وحدت رویه در دو شهرستان، موجب هماهنگی و همراهی بیش‌تر مردم، اصناف و بازاریان می‌شود.
 
در پایان این نشست و پس از سخنان اعضای ستادهای شهرستان‌های اردکان و میبد، بر تشدید نظارت ازسوی ناظران مراکز بهداشت دو شهرستان با پشتیبانی شهرداری‌ها تأکید شد.
 
شهرداری‌های شهرستان‌ها نیز موظف به ارائه پیام‌های هشداردهنده درخصوص بیماری کرونا و نیز اطلاع‌رسانی از گروه‌های هدف واکسیناسیون شدند.
 
همچنین مقرر شد ضمن برگزاری مراسم ماه محرم براساس ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پشتیبانی‌های لازم درخصوص اقلام بهداشتی هیئات مذهبی را به‌عمل آورند.