طی هفته اول تعطیلات نوروز 90

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،"محمد شاکر "در گفتگوی روز دوشنبه با این پست با نقل این خبر به استناد آمار مراجع ذیربط گفت :در سال گذشته بیش از 5/3میلیون نفر در دوهفته تعطیلات پایان سال از اردکان بازدید نمودند و در نوروز 90تا پایان هفته اول تعداد مسافرین ،گردشگران و بازدیدکنندگان از این شهرستان یک میلیون نفر گزارش شده است .
     معاون فرماندار اردکان با مد نظر قرار دادن آمار بازدیداز مراکز مختلف زیارتی ،تفریحی و گردشگری ،بالاترین آمار را به ترتیب به امامزاده سید نور الدین احمد ،بازارچه نوروزی توانمندیهای شهرستان ،مسجد طریق الرضا (ع)خرانق ،پیر سبز چک چک ،موزه مردم شناسی ،موزه مفاخر و بازارچه چارسوق متعلق دانست و افزود :در سال گذشته با افتتاح موزه فرش نیز به آمار بازدید از موزه های شهرستان افزوده شده است .
     وی به خدمات ارائه شده به مسافرین و گردشگران نوروزی هم اجمالا اشاره نمود و گفت :ارائه خدماتی نظیر پذیرایی در ایستگاه های صلواتی و پایگاه های راهنمای مسافرین ،ارائه نقشه شهرستان و راهنمای مسیر بهمراه معرفی اماکن تاریخی بصورت عمومی در همه مبادی ورودی شهرستان صورت گرفته وبصورت ویژه راه اندازی تور گردشگری با هدف آشنایی بافت قدیم شهرستان با حضور بیش از 30راهنمای تور توسط انجمن چار سوق قابل توجه می باشد .
     شاکردر خصوص اسکان مسافرین نوروزی و ارائه خدمات در این خصوص نیز در سال 1390مواردی را بیان نمود و متذکر شد :در هفته اول تعطیلات نوروزی در شهرستان اردکان بیش از 60هزار نفر از طریق محلهای در نظر گرفته شده اسکان و استراحت نموده ان که این امار نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است .
     گفتنی است دبیرخانه ستاد تسهیلات نوروزی مستقر در فرمانداری اردکان با نظارت کامل کلیه امور و برنامه های مرتبط با این ایام را بررسی نموده و گزارش مبسوط این ستاد در پایان تعطیلات و سفرهای نوروزی قابل ارائه می باشد .