وظایف و مأموریت ها - فرمانداری اردکان

مأموریت های کلی | وظایف کلی | معاونت | دفتر فرماندار | حراست | فن اوری اطلاعات | روابط عمومی | بازرسی | اداری و مالی | امور اجتماعی و انتخابات | دایره عمران
مأموریت کلی فرمانداری
اجرای سیاست عمومی دولت در داخل شهرستان از طریق هماهنگی فعالیتهای مختلف مؤسسات دولتی و محلی در شهرستان، بخشها و روستاها و همچنین برقراری و حفظ و نظم امنیت داخلی و انجام انتخابات عمومی (ریاست جمهوری ـ مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان، شوراها و...) و سایر انتخابات محلی در حوزه شهرستان.
وظایف کلی فرمانداری
۱. اجرای سیاست دولت در حوزه شهرستان
۲. نظارت در کار وظایف مأموران کشوری در شهرستان
۳. حفظ امنیت و انتظامات در شهرستان
۴. انجام امر انتخابات عمومی (مجلس شورای اسلامی ـ خبرگان ـ شوراها ـ ریاست جمهوری)
۵. نظارت بر عمران شهرستان و روستاها وسعی در بالا بردن سطح زندگی عمومی و تأمین رفاه و آسایش عمومی و هماهنگی بین ادارات و سازمانها در این رابطه و نظارت بر انجام طرحهای عمرانی محلی
۶. کمک و مساعدت در بسط آموزشوپرورش عمومی بهخصوص در روستاها از طریق سازمانهای مربوطه
۷. کمک و اقدام لازم در جلوگیری از بروز بلیات طبیعی و غیرمترقبه از قبیل زلزله ـ حریق ـ سیل و غیره و مساعدت به آسیب دیدگان، هماهنگی و استفاده از امکانات سازمانها
۸. نظارت در اجرای قانون شهرداریها
۹. نظارت بر امر تأمین خواروبار و مایحتاج عمومی
معاونت
معاون فرماندار علاوه بر اینکه در غیاب فرماندار مسئولیتهای ایشان را داراست و بر عملکرد واحدهای فرمانداری نیز جهت حسن اجرای امور بهصورت مستمر نظارت خواهد داشت درزمینههای زیر نیز اقدام و پیگیری مینماید.
الف) نظارت و بازرسی
۱- تشکیل جلسات با هماهنگی فرماندار
۲- نظارت بر عملکرد ادارات شهرستان
۳- اعمال نظارت ویژه بر عملکرد کمیتههای اجرایی آرد و نان و حوادث غیرمترقبه
۴- تماسهای حضوری و تلفنی با مسئولین شهرستان جهت اطلاع از نحوه کار آنان
۵- هماهنگی بین ادارات و بخشداریها
۶- پیگیری عملکرد کلیه دستگاههای اجرایی و بررسی کیفیت و کمیت کار آنها
۷- دبیر جلسه شورای اداری
۸- پیگیری امور مربوط به ارزشیابی سالانه مسئولین ادارات و کارکنان فرمانداری
ب) امور اجتماعی
۱- جلب اعتماد مردم به مسئولین از طریق ارتباط مستقیم و مستمر با آنان
۲- پیگیری تقاضاهای مردم از ادارات و دادن تذکرات لازم در جلسات به مسئولین جهت برخورد صحیح با مردم
۳- برگزاری ملاقاتهای عمومی در شهر و روستا با هماهنگی فرماندار
۴- تشکیل جلسات و پیگیری مصوبات آنها
ج) امور اقتصادی
۱- ایجاد انگیزه و اطمینان برای سرمایهگذاری برای ایجاد کارخانهها و واحدهای زیر بنایی
۲- بررسی طرحهای پیشنهادی ادارات در شورای برنامهریزی شهرتان و اقدام مقتضی
۳- تلاش در راستای ایجاد شرکتهای تعاونی و پیگیری استقرار دستگاههای مختلف اعم از مولد انرژی و ... در شهرستان
د) مسائل فرهنگی و آموزشی
۱- اعمال سیاستهای عمومی دولت درزمینهٔ مسائل فرهنگی
۲- تشکیل جلسات مربوطه در این راستا
۳- پیگیری ایجاد مراکز علمی و آموزش عالی در شهرستان بهمنظور ارتقاء سطح فرهنگی منطقه با هماهنگی فرماندار
۴- پیگیری مسائل مربوط به جوانان، اشتغال و آموزش برنامههای تفریحی و ...
۵- پیگیری و اقدامات لازم در خصوص سایر امور محوله از جانب استان و مافوق
دفتر فرماندار
۱- تنظیم اوقات ملاقات و ارتباط تلفنی با توجه به اولویتها و با هماهنگی مدیر واحد
۲- پاسخگویی و احترام نسبت به مراجعان و همکاران
۳- راهنمایی اربابرجوع
۴- جلوگیری از اعمال تبعیض بین مراجعان
۵- رعایت اولویتها در تنظیم جلسات
۶- پیگیری نامهها تا حصول نتیجه
۷- ارجاع کارها قبل از وقت اداری به واحدها
۸- در جریان قرار دادن فرماندار از وقایع مهم
۹- دستهبندی و مرتب کردن نامهها و تحویل به فرماندار و معاونت
۱۰- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق
حراست
۱- پیگیری در مورد صدور کارت شناسایی و تردد جهت کارکنان
۲- برقراری کشیک حفاظتی جهت انجام امور
۳- انجام اقدامات بهمنظور آموزش حراستی
۴- هماهنگی با حراست استانداری
۵- همکاری و پیگیری درزمینهٔ تهیه برنامه ارزشیابی سالانه کارکنان
۶- جمعآوری اطلاعات در خصوص کارکنانی که خدمت و ارزیابی کار آنان برجسته و یا ضعیف تشخیص دادهشده است
۷- بررسی و پیگیری و اعلام صلاحیت حفاظتی در مورد داوطلبین اشتغال، انتقال، مأموریت و متقاضیان سلاح
۸- اقدام لازم بهمنظور پیشگیری از امکان نقض مقررات حراستی و رسیدگی به موارد نقض شده
۹- تنظیم سیستم مناسب جهت حراست و نگهداری از کارکنان و تأسیسات و کنترل ورود و خروج کارکنان و نظارت بر عملکرد آنان در پاسخگویی به مراجعات روزانه مردم در جهت رعایت مقررات
۱۰- انجام امور محرمانه مربوط به دستگاهها
۱۱- سرکشی از ادارات سطح شهرستان و ارائه مشکلات و نارساییها به مافوق
۱۲- شرکت در جلسات مختلف شهرستان و استان و ارائه گزارش به مافوق
۱۳- تشکیل جلسات مسئولین دوایر مختلف فرمانداری و بخشداریها
فن آوری اطلاعات
۱- ارائه طرحهای بهکارگیری و توسعه فناوری اطلاعات
۲- ایجاد، مدیریت (ازجمله ایمنسازی، تهیه نسخه پشتیبان و ...)
۳- ارائه خدمات ارتباطی شبکههای رایانهای فرمانداری و بخشداریهای تابعه شهرستان
۴- تأمین و تهیه سیستمهای نرمافزاری و سختافزاری موردنیاز از طریق بهرهگیری از بخش خصوصی
۵- هدایت پشتیبانیهای فنی سیستمهای نرمافزاری و سختافزاری مورداستفاده
۶- تهیه گزارشهای عملکرد برنامهای ماهانه
۷- انجام سایر امور محوله مرتبط با وظایف
روابط عمومی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
۱- جمعآوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فرمانداری
۲- بررسی و تحلیل مطالب منتشرشده در رسانههای گروهی در ارتباط با فرمانداری
۳- ترتیب برنامههای مصاحبه مطبوعاتی و رادیوتلویزیونی فرماندار و دیگر مسئولین
۴- همکاری در برگزاری گردهماییهای متشکله توسط فرمانداری و تهیه گزارشهای سمعی بصری و انعکاس آن از طریق رسانههای گروهی و هماهنگی در این قبیل موارد با رسانهها
۵- ارتباط مستقیم و مداوم با روابط عمومی استانداری و ادارات
۶- همکاری در برگزاری مراسم مذهبی و برپایی نماز جماعت و تعظیم شعائر اسلامی
۷- انجام امور انتشاراتی و چاپی فرمانداری
۸- ایجاد و اداره آرشیو اطلاعاتی، نوار، فیلم و روزنامه
۹- همکاری در امور مراسم استقبال و بدرقه مهمانان
۱۰- انجام امور سمعی و بصری فرمانداری
۱۱- تهیه مقدمات جلسات و دعوت از اعضا حسب دستور مقام مافوق
۱۲- ارائه تحلیل و گزارش نهایی برای مراسم و بیان مشکلات احتمالی و نقاط ضعف و قوت
۱۳- تهیه گزارش از مشکلات شهرستان با همکاری دستگاههای اجرایی و ارائه به مافوق
۱۴- حضور در میان جامعه شهری و روستایی و آگاهی از مشکلات فصلی و دائمی مناطق مختلف شهرستان و ارائه گزارش به مافوق
۱۵- حضور در جلسات و مسابقات فرهنگی و ورزشی بهمنظور آگاهی از برنامهها
۱۶- ارسال اخبار و گزارشات شهرستان به استان حسب دستور مقام مافوق
۱۷- همکاری درزمینه تشکیل جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان
۱۸- تهیه بولتن و جمعبندی سالانه گزارشات مربوط به برنامهها در ابعاد مختلف
ارزیابی عملکرد
۱- همکاری در تدوین شاخصهای اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی و مؤسسات و سازمانهای وابسته به آن
۲- اجرای دستورالعملهای ارزیابی عملکرد و تکمیل فرمهای مربوط و تهیه مستندات لازم
۳- احصای فرمهای تکمیلشده و مستندات آن و ارائه به شورای تحول اداری یا کمیسیون تحول اداری دستگاه
۴- همکاری و هماهنگی با شورای تحول اداری دستگاه بهمنظور تعیین و تأیید امتیازات
۵- بررسی برگههای تکمیلشده و تأیید آنها بر اساس عملکرد واقعی توسط شورای (یا کمیسیون) تحول اداری
۶- پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی، مؤسسات و شرکتهای دولتی وابسته تهیه گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی و ارائه آن به سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور در مقاطع زمانی تعیینشده
۷- نظارت بر حسن اجرای برنامههای ارزیابی عملکرد در دستگاه اجرایی، مؤسسات و شرکتهای دولتی و تحلیل ارزیابیهای انجامشده و ارائه پیشنهادهای لازم
۸- انجام مطالعات و تحقیقات لازم در رابطه با برنامههای عملکرد و شاخصهای مورد عمل در دستگاه اجرایی و ارائه پیشنهادهای لازم
۹- انجام سایر اموری که در چارچوب برنامههای ارزیابی عملکرد دستگاه از طرف سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور ارجاع میگردد
۱۰- دریافت برگههای تکمیلشده توسط مدیران مسئول و مجریان دستگاه ذیربط و تلفیق آنها و ارسال جهت تصویب به مراجع ذیربط
پاسخگویی به شکایات
۱- دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم (مراجعین) از واحدها و کارکنان دستگاه
۲- بررسی و تحقیق پیرامون صحت یا سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی بهمنظور پاسخگویی به شاکی
۳- بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور
۴- پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله بهمنظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان
۵- جمعبندی شکایات در مقاطع سهماهه و تجزیهوتحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای بالاترین مقام اجرایی دستگاه و سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور بهگونهای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد
۶- پیگیری از نتایج گزارشهای تهیهشده
۷- پیگیری برای ارسال پاسخ به شاکیان
بازرسی
۱- تهیه و تنظیم برنامههای بازرسی مستمر، دورهای و یا موردی از واحدهای ملی و استانی برای سنجش میزان «مطابقت عمل و عملکرد» اقدام کنندگان با اهداف، برنامهها، دستورالعملها و ضوابط و شاخصهای مورد ارزیابی دستگاه
۲- بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارکنان با اربابرجوع
۳- تهیه گزارشات نوبهای در فواصل ماهانه، سهماهه، ششماهه، نهماهه و سالانه برای اطلاع وزیر و بالاترین مقام اجرایی دستگاه از عملکرد واحدهای مختلف
۴- برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اصول ۸۸ و ۹۰ مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظرسنجی دستگاهها و رسانههای جمعی و مطبوعات
۵- تجزیهوتحلیل عملکرد واحدها، مدیریتها و کارکنان بر اساس بازرسیهای انجامشده
۶- کشف مفاسد اداری از طریق بازرسیهای آشکار و پنهان و ارائه گزارشات لازم به مدیران ذیربط و بالاترین مقام اجرایی دستگاه
۷- آموزش و توانمندسازی مستمر بازرسان با همکاری واحد آموزش دستگاه
۸- اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران به واحد امور اداری برای اعمال در وضعیت و مزایای استخدامی آنها در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط
اداری و مالی
۱- نگاهداری و تنظیم اعتبارات و اظهارنظر در خصوص طرحهای مالی و انجام امور بانکی
۲- تنظیم صورت تعهدات و دیون و تهیه دفاتر مربوط به حسابهای بانکی و کنترل صورتحساب و مراقبت از اسناد هزینهها
۳- همکاری و ارائه گزارش در خصوص تهیه بودجه
۴- تهیه لیست حقوق و مزایای کارکنان... پرداخت هزینههای مستمر و دادن تنخواه به کارپرداز
۵- اقدام در جهت رفع مشکلات فرمانداری و بخشداریها و اقدام در خصوص مطالبات و پرداخت دیون
۶- مراقبت در انجام امور پرسنلی و اداری و پیگیری درزمینه صدور احکام استخدامی کارکنان و پروندههای استخدامی و داوطلبان استخدام
۷- اقدام در مورد دفتر هیئت تخلفات اداری و ابلاغ و اقدام در اجرای احکام و رسیدگی در مورد دعاوی استخدامی
۸- رسیدگی و اقدام در مورد بازنشستگان
۹- انجام امور مربوط به انتقالات
۱۰- پیگیری احکام مربوط به برقراری مزایای مستمر و غیرمستمر
۱۱- پیگیری ترفیعات و تغییر گروه سالانه کارکنان به کمک واحدهای فرمانداری
۱۲- بررسی در مورد حائزین شرایط برای انتصاب به پستهای بلاتصدی و ارائه پیشنهادهای لازم
۱۳- رسیدگی به حسابهای تنظیمی واحدها و بخشداریها
۱۴- ابلاغ قوانین، اساسنامهها و آییننامهها مصوب به واحدها
۱۵- رسیدگی به کلیه امور ساختمانی و تعمیراتی و تحویل گرفتن کارهای انجامشده طبق قرارداد
۱۶- تهیه و تنظیم نمونههای مکاتباتی
۱۷- نظارت بر نحوه انجاموظیفه نیروها
۱۸- تنظیم احتیاجات پرسنلی سالانه و.احدها و نیازمندیهای فرمانداری و بخشداریها
۱۹- تهیه اطلاعات و آمارهای پرسنلی
۲۰- انجام بررسیهای لازم درزمینه چگونگی تأمین رفاه کارکنان
۲۱- تنظیم امور مربوط به بیمه بهداشتی و درمانی کارکنان
۲۲- مراقبت در حفظ ابزار و لوازمی که در انبار نگهداری میشود
۲۳- پیشنهاد پستهای جدید بهتناسب کارهای جدید
۲۴- تهیه و تنظیم گزارشات آمار و اطلاعات مورد درخواست استانداری درزمینهٔ امور اداری و اموال فرمانداری
۲۵- تهیه لیست کشیک کارکنان
۲۶- معرفی کارکنان برای شرکت در کلاسهای توجیهی و آموزش کوتاهمدت
۲۷- تشکیل جلسات شورای کارکنان و پیگیری مصوبات
۲۸- امور مربوط به نقلیه فرمانداری و پیگیری تأسیسات اداری و پیشبینی نیازمندیهای سالانه
۲۹- نظارت بر حضوروغیاب کارکنان
۳۰- اقدام لازم در جهت تعمیر وسایل و لوازم اداری
امور اجتماعی و انتخابات
۱- بررسی و شناسایی خصوصیات فرهنگی، اجتماعی شهرستان
۲- تعیین اولویتها و نیازمندیهای اجتماعی و فرهنگی منطقه
۳- تحقیق پیرامون مسائل و مشکلات و آسیبهای اجتماعی شهرستان و ارائه راهحلهای مناسب برای رفع آنها
۴- بررسی و ریشهیابی عوامل ناهنجاریها و آفات اجتماعی
۵- ایجاد هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای طرحهای مبارزه با منکرات و مفاسد اجتماعی
۶- بررسی و ایجاد هماهنگی در تحقیقات و تبلیغات مربوط به مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر
۷- بررسی شکایات و اعتراضات نسبت به مصوبات شوراها و نیز تخلفات و انحرافات شوراها
۸- امور مربوط به آموزش اعضای شوراهای اسلامی
۹- برنامهریزی و پیشبینیهای لازم بهمنظور انجام امر انتخابات
۱۰- برآورد اعتبارات، نیروی انسانی و مسائل و لوازم موردنیاز انتخابات
۱۱- تهیه شناسنامه انتخاباتی
۱۲- شناسایی و پیشنهاد افراد واجد شرایط جهت اعمال بازرسی و کنترل انتخابات به فرماندار
۱۳- استخراج نتایج آمارهای مربوط به هر انتخابات و تجزیهوتحلیل آنها و تهیه گزارشات لازم
۱۴- تکمیل پروندههای انتخاباتی و ارسال آنها به استان
۱۵- مطالعه و بررسی و انجام امور مربوط به تقسیمات کشوری در شهرستان
۱۶- مطالعه لازم در خصوص امور مربوط به نامگذاری محلات شهر و تقسیمات کشوری
۱۷- تنظیم شناسنامه روستا حاوی اطلاعات مذکور و اولویتبندی روستا در راستای خدماترسانی بهینه به مردم در ابعاد فرهنگی، آموزشی، خدماتی و بهداشتی
۱۸- تهیه گزارش از کارهای انجامشده در روستاها و پیگیری مشکلات اربابرجوع در شهرستان تا حصول نتیجه
۱۹- پیگیری و مکاتبه در خصوص امور مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستا
۲۰- دبیر جلسات شورای اجتماعی، شورای بهداشت، شورای پشتیبانی سوادآموزی، کمیته امور بانوان و جوانان پیگیری مصوبات شورای اداری و سایر جلسات
دایره عمران
۱- تشخیص نیازمندیهای عمرانی شهرستان در چهارچوب مسئولیتهای وزارت کشور و تعیین اولویتها بهمنظور فراهم نمودن موجبات اجرای آنها
۲- بررسی و مطالعه و همکاری در خصوص طرحهای هادی و جامع شهرستان
۳- هماهنگی و همکاری لازم در خصوص امور شهرداری و نظارت بر کارهای شهرداری
۴- مطالعه و ارائه پیشنهاد در خصوص برنامههای مدیریت و برنامهریزی استان جهت تأمین اعتبار
۵- تماس با سازمان مدیریت و سایر دستگاهها برای تصویب و اجرای طرحها
۶- همکاری با مسئولین ادارات در مراحل مختلف پیاده نمودن طرحها
۷- کنترل و بررسی اعتبارات عمرانی شهرداری و ...
۸- گزارش پیشرفت عملیات عمرانی حوزه شهرستان و بررسی علل تأخیر در اجرای پروژهها
۹- بازدید به هنگام و نظارت دقیق بر پروژهها و طرحهای عمرانی و در صورت لزوم پیگیری در جهت دریافت اعتبارات
۱۰- نظارت و مراقبت در امور مربوط به توزیع معادن شن و ماسه
۱۱- نظارت و پیگیری لازم درزمینهٔ تأمین مصالح موردنیاز پروژههای عمرانی و همکاری با کارشناس دفتر فنی استانداری در رابطه با امور عمرانی شهر
۱۲- ارائه بهموقع فرم مربوط به نواقص پروژههایی که نقص دارند و کنترل میزان مصالح مصرفشده
۱۳- تشکیل جلسات شورای برنامهریزی شهرستان و پیگیری مصوبات
۱۴- پیگیری امور مربوط به منازل سازمانی
۱۵- پیگیری امور مربوط به حفاری در سطح شهر
۱۶- بازدید از مناطق خسارتدیده بهاتفاق اعضاء کمیته و در صورت لزوم پیگیری امور مربوط به خسارت
۱۷- تشکیل جلسه کمیته برفروبی و پیگیری مصوبات
۱۸- بررسی طرحهای عمرانی روستاها و شهرداریها برای استفاده از اعتبارات وزارت کشور همچنین طرحهایی که از محل اعتبارات عمرانی انجام میگیرد
۱۹- مطالعه و بررسی وضع روستاها و شهرهای شهرستان ازنظر تأسیسات و تسهیلات رفاهی بهمنظور شناخت و تعیین نیازهای مالی و خدماتی روستاها و شهرداریها
۲۰- همکاری درزمینه برنامهریزی عمرانی فرمانداری در رابطه با تهیه و تنظیم معیارها و ضوابط لازم برای تعیین اولویتهای طرحهای عمرانی در روستاها و شهرها
۲۱- بررسی در مورد منابع درآمد شهرداری بهمنظور ارائه خطمشی و اتخاذ روشهای مناسب در جهت ارتقاء سطح درآمد شهرداری و خودکفایی آنها
۲۲- بازرسی از خدمات عمومی در سطح شهر و روستا و تهیه گزارشهای ماهانه جهت مراجع ذیربط
۲۳- تعیین اولویتها ازنظر مبارزه با خطرات ناشی از سیل برای تخصیص اعتبارات
۲۴- بررسی نیازهای مالی شهرداریها و انجام امور مربوط به حسابرسی آنها
۲۵- نظارت بر کار شهرداری و مراقبت در امور راهنمایی رانندگی و اتوبوسرانی و تاکسیرانی و شرکت حملونقل
۲۶- انجام امور مربوط به بخش کشاورزی، صنایع، ترافیک، اصناف، کمیسیون نظارت، تعزیرات حکومتی و تنظیم بازار
۲۷- پیگیری امور مربوط به سوخترسانی در سطح شهرستان و سرکشی و نظارت بر توزیع مواد سوختی توسط فروشندگان
۲۸- ارائه آمارها و جمعبندی نیازمندیهای شهرستان اعم از شهر و روستا و پیگیری نارساییها از طریق ادارات شهرستان و استان
۲۹- انجام امور مربوط به تسویهحسابها با فروشندگان و عاملین
۳۰- جمعبندی توزیع مایحتاج و ارزاق عمومی وارده به شهرستان و پیگیری نارساییها و مشکلات موجود در این زمینه
۳۱- انجام امور طرح تکریم اربابرجوع
۳۲- پیگیری امور مربوط به اشتغال و تشکیل کمیته اشتغال و نظارت بر طرحهای تولیدی و خدماتی شهرستان و پیگیری و جمعبندی اعتبارات اشتغالزا از محل منابع مختلف اعتباری
۳۳- پیگیری امور مربوط به حوادث قهری و غیرمترقبه در سطح شهرستان
۳۴- جمعآوری آمار و امکانات رفاهی و خدماتی، فرهنگی و بهداشتی شهرستان اعم از شهر و روستا
۳۵- آمار روستاهای فاقد آب و برق و جاده و مدرسه و مسجد
۳۶- تهیه گزارش از حوادث بهمنظور برآورد خسارت
۳۷- تهیه گزارش لازم در خصوص حملونقل شهری و روستایی
۳۸- رسیدگی به امور اصناف و اتحادیههای ذیربط
۳۹- جمعآوری اطلاعات در خصوص وضعیت توزیع ارزاق عمومی در شهرستان (شهر و روستا) و انعکاس به مسئولین ذیربط