تکریم مقام معلم در محفل شهدا

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، دیروزمراسم مشترک بزرگداشت روز معلم و یادواره شهدای دانش آموز در دبیرستان ادب عقدا برگزار شد .    در این مراسم که امام جمعه ،فرماندار ،بخشدار عقدا و تنی چند از مسئولین شهرستان اردکان حضور داشتند از مقام والای فرهنگیان عقدا که از خانواده معظم شهدا بودند تقدیر بعمل امد .
    امام جمعه اردکان در این مراسم با زنده نمودن یاد و خاطره شهدا ی انقلاب خصوصا شهیدان دانش اموز و فرهنگی از استاد مرتضی مطهری بعنوان شهید شاخص فرهنگی یاد نمود و افزود : استاد مطهری الگوی بزرگی برای تمامی معلمین ماست ،کسی که نها به کلاس درس اکتفا نکرده بود و با جهاد در عرصه علم از طریق نوشتن کتاب ،سخنرانیهای مختلف و ورود در عرصه های جامعه شناسی به مبارزه با دشمن می پرداخت .
    "حجت الاسلام دیداری" به کتب ونوشته های به جا مانده از این معلم شهید اشاره کردو گفت :جملات ارزنده ای که بعنوان میراث بزرگ شهید مطهری در قالب کتابهای مختلف از ایشان در دسترس است ارزش بسیار زیادی دارد و من مطالعه آنرا به عموم مردم خصوصا جوانان ،مسئولین و فرهنگیان سفارش می کنم .
    در ادامه فرماندار شهرستان اردکان نیز در سخنانی 12اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روزمعلم را گرامی داشت و گفت :سرنوشت جامعه بشری مرهون سعی و تلاش آموزگاران و معلمان است ؛معلمان بودند که مصلحان بزرگی چون امام خمینی (ره)،شهید مطهری و شهید بهشتی (ره)را به جامعه تقدیم کردند .
    "احمد کمالی "با اشاره به مقام والای شهیدان افزود :بسیاری از جانفشانی ها و فداکاری هایی که در جبهه های جنگ از شهیدان بزرگ مان شاهد بودیم از تربیت معلمان در کلاسهای درس و مدرسه شکل گرفته و به پیروزی بزرگ حق علیه باطل منجر گردید.
    در این مراسم همچنین" طاهرزاده "رییس آموزش و پرورش شهرستان اردکان در سخنانی از مقام والای معلم تجلیل کرد .
گفتنی است صبح امروز همزمان با سراسر کشور زنگ سپاس در مدارس شهرستان اردکان به صدا در آمد و مراسمی به همین منظور در دبستان دخترانه بنت الهدی برگزار شد .