فرماندار اردکان در جلسه شورای اداری مدیران ادارت محیط زیست شهرستانهای استان :

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،"احمد کمالی "روز گذشته در جلسه شورای اداری مدیران ادارت محیط زیست شهرستانهای استان یزد که با حضور مدیر کل این اداره در محل محیط زیست اردکان برگزار شد؛بخشی از مشکلات زیست محیطی شهرستان اردکان را متذکر گردید و افزود :حوزه دشت یزد اردکان با توجه به گستردگی بالا و تمرکز جمعیت و همینطور استقرار روبه رشد صنایع بزرگ و کوچک در این منطقه از لحاظ زیست محیطی بسیار حایز اهمیت می باشد ؛همچنین وجود مناطق حفاظت شده طبیعی نظیر پارک ملی سیاهکوه به اهمیت این موضوع افزوده است .
     فرماندار اردکان با اشاره به ظرفیت بالای طبیعی از قبیل گونه های بی نظیر گیاهی و جانوری منطقه سیاهکوه این مکان را از جاذبه های بزرگ طبیعی استان دانست و افزود :علیرغم تلاشهای گستره مسئولین محیط زیست استان و شهرستان برای حفظ و حراست از این منطقه هنوز تجهیزات و امکاناتی مورد نیاز است که نیازمند توجه ویژه متولیان امور زیست محیطی در استان می باشد .
     وی همچنین آمادگی همه جانبه شهرستان اردکان را برای پیشبرد اهداف محیط زیست در منطقه اعلام نمود .
در بخش دیگری از این جلسه مدیر کل محیط زیست استان به ارائه گزارش از فعالیتهای انجام شده و امور جاری ادرات محیط زیست در استان و شهرستانها پرداخت .
     "حمیدجلالوند "هدف از برگزاری جلسات شورای اداری در شهرستانها را تعامل بیشتر با مسئولین شهرستان ها و ارائه راهنمایی از سوی ایشان برای انجام هرچه بهتر ماموریتهای این ارگان دانست و خاطر نشان ساخت با همفکری و مشورتی که در این جلسات صورت می گیرد آینده امیدوار کننده ای را برای محیط زیست استان رقم خواهیم زد .
     گفتنی است پارک ملی سیاهکوه واقع در 35کیلومتری مرکز شهرستان اردکان تعداد زیادی از گونه های نادر گیاهی و جانوری را در خود جای داده است که از آن جمله می توان به زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در این منطقه حفاظت شده اشاره نمود .