دادستان عمومی و انقلاب اردکان گفت: بعضاً شاهد کلاه‌برداری اموال مردم از طریق اینترنت در شهرستان هستیم و شهروندان باید نسبت به این موارد کاملاً هوشیار باشند.

 

محمدعلی ابوالحسنی افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم، نیازمند آگاه‌سازی مردم و اطلاع‌رسانی عمومی و هوشیاری درزمینهٔ تماس‌های تلفنی ناشناس مبنی بر برنده‌شدن در مسابقات تلویزیونی و رادیویی، تراکنش بانکی، مخابراتی، فعالیت شغلی و توزیع کالای طرح حمایتی دولت هستیم.

 

وی ادامه داد: تماس‌گیرنده برای اغفال قربانیان، با تلفن گویا یا برقراری ارتباط با منشی تلفنی خانم، افراد را اغفال و آن‌ها را به‌طرف دستگاه‌های کارت‌خوان هدایت و از این طریق از حساب فرد برداشت غیرقانونی می‌کند.

 

وی اضافه کرد: به‌منظور کاهش این جرائم، توصیه می‌شود خریدهای اینترنتی تا حد امکان از این روش‌ها صورت نگیرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب اردکان اظهار داشت: شهروندان باید از تحویل رمز کارت به شخص ثالث خودداری کرده و با هر خرید، رمز کارت‌های بانکی را تغییر دهند.

 

ابوالحسنی یادآور شد: همچنین کشف اشیای عتیقه، سکه و مجسمه توسط فرد روستایی و چوپان و تقاضا در خصوص تماس یا ارسال پیامک مبنی بر فروش آن و پیداکردن خریدار از شگردهایی است که با قصد کلاه‌برداری اعمال می‌شود و شهروندان باید به‌شدت در این زمینه‌ها هوشیار باشند.