رییس هیات مدیره جامعه نابینایان استان در اردکان خبر داد :

     رییس هیات مدیره جامعه نابینایان استان یزد در جلسه هماهنگی برنامه های روز جهانی عصای سفید از استقرار نمایندگی جامعه نابینایان در شهرستان اردکان در آینده نزدیک خبر داد .

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،"محمد مهدی زارع "در جلسه روز چهارشنبه که بمنظور هماهنگی برنامه های روز جهانی عصای سفیدبا حضور بخشدار مرکزی شهرستان،وروسای ادارات بهزیستی ،کمیته امداد ،هلال احمر ،آموزش و پرورش ،تربیت بدنی و روابط عمومی شهرداری اردکان در محل فرمانداری برگزار شد با اعلام این خبر گفت :جامعه نابینایان استان باهدف ارتقا سطح کمی و کیفی زندگی نابینایان از سال 75تاکنون بصورت یک تشکل غیر دولتی در مرکز استان فعالیت خود را آغاز نموده است و در سالهای اخیر با فعال شدن بخش شهرستانی این جامعه فعالیتهای مفید در سطح شهرستانهای استان به اجرا در آمده است .

     رییس هیات مدیره جامعه نابینایان استان با این بیان که نابینایان جامعه همواره با دو رویکرد مواجه اند این دو رویکرد را محدودیت و توانایی عنوان نمود و افزود هرچقدر رویکرد دوم تقویت شده و در جهت صحیح مورد استفاده قرار گیرد از محدودیت های این قشر کاسته خواهد شد .

     وی برگزاری برنامه های متنوع برای اولین سال در روز جهانی عصای سفید (23مهرماه )در شهرستان اردکان را مقدمه و آغاز بکار نمایندگی جامعه نابینایان اردکان دانست و تاکید کرد :درصورت حمایت ارگانهای مرتبط با این قشر انشا الله شاهد رشد و شکوفایی خوبی در زمینه فعالیتهای روشندلان در اردکان خواهیم بود .

     در ادامه این جلسه "حلوایی "بخشدار مرکزی اردکان نیز از آمادگی کامل ادارت و ارگانهای شهرستان اردکان برای حمایت از فعالیت نابینایان در این شهرستان بر مبنای قانون خبر داد و افزود :خوشبختانه در شهرستان اردکان پتانسیل و ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه های علمی ،فرهنگی و اجتماعی برای معلولین و خصوصا نابینایان وجود دارد .

     وی از فعالیت انجمن معلولین شهرستان اردکان در عرصه های مختلف بعنوان نمونه نام برد و گفت :امیدواریم اجرای برنامه جامعه نابینایان در ایام روز جهانی عصای سفید باب تعامل بهتری را برای این قشر با مسئولین شهرستان اردکان فراهم سازد .

     به گفته" محبوبه خدایی"نماینده جامعه نابینایان اردکان طبق برنامه ریزی بعمل آمده بمناسبت روز عصای سفیدبرنامه های متنوعی نظیر نمایشگاه عکس و موبایل گرافی ،نمایشگاه وسایل توانبخشی ، همایش ویژه نابینایان و نمایشگاه زنده نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان از تاریخ 23لغایت 26مهر ماه در این شهرستان به اجرا در خواهد آمد .