با حضور معاونین وزیر علوم و مسکن

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،جمعه گذشته جلسه هم اندیشی توسعه و عمران بخش عقدا با حضور معاون وزیر علوم تحقیقات و فن اوری ،معاون وزیر مسکن و رییس دفتر تحقیقات ساختمان ،فرماندار ،رییس پژوهشکده جهاد دانشگاهی کل کشور،رییس دانشگاه پیام نور استان و اعضای شورا های شهر و روستاهای این بخش در محل کاروانسرای شهر عقدا تشکیل شد.
     "دکتر خواجه سروی "معاون فرهنگی وزیر علوم ،تحقیقات و فن آوری و از اعضای اصلی انجمن توسعه و عمران عقدا در این جلسه همایش گونه با اشاره به ظرفیتهای والای فرهنگی در منطقه عقدا ،به گوشه ای از این پتانسیلها پرداخت و گفت :منطقه عقدا بعنوان یکی از قدیمی ترین مناطق استان یزد از پیشینه غنی فرهنگی و اصالت اسلامی و ایرانی برخوردار است ودر بسیاری از مواردفرهنگی نظیر تعزیه خوانی ،برپایی جشنها و اعیاد ائمه بصورت سنتی الگوی سایر مناطق استان و کشور بوده است .
     وی با این بیان که سال 90از سوی مقام معظم رهبری به جهاد اقتصادی نامگذاری شده است و با تاکید بردیدگاه فرهنگی دولت افزود :با تلفیق این دو مقوله یعنی فرهنگ و اقتصاد و رشد هماهنگ آن آینده ای روشن برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم خواهد شد .
     خواجه سروی در بخش دیگری از صحبتهای خود به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت :حضور حداکثری و با بصیرت مردم چون همیشه در این انتخابات مورد انتظار است وانشا الله با انتخاب آگاهانه و بی تعصب افراد صالح ،بار دیگر صحنه ای از ارادت مردم ایران به نظام اسلامی به نمایش گذاشته خواهد شد .
     "دکتر فاطمی عقدا"معاون فرهنگی وزیر مسکن و رییس دفتر تحقیقات ساختمان وزرات مسکن و شهر سازی از دیگر اعضای این انجمن  نیز در خصوص توسعه عمرانی منطقه عقدا مطالبی را بیان فرمود و با ذکر گوشه ای از برنامه های آتی انجمن در بخشهای مختلف فرهنگی ،صنعتی ،اقتصادی و عمرانی خواستار همکاری بیشتر و ارائه پیشنهاد توسط اهالی این بخش گردید.
     همچنین در ادامه این نشست فرماندار اردکان بخشی از فعالیتهای صورت گرفته درسال 89را در بخش عقدا بازگو نمود و پیگیری تا حصول نتیجه برای تسریع در راه اندازی دانشگاه پیام نور عقدا که از مصوبات دور سوم سفر هیات دولت به استان بوده است را در این راستا مهم ارزیابی کرد .
     "کمالی "با تاکید بر فرامین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی )در لحظه تحویل سال و پس از آن در حرم امام رضا (ع)جهاد و تلاش برای رشد و ترقی اقتصاد ایران را امری واجب دانست و افزود : آنچه ما را در رسیدن به اهداف مقدس جمهوری اسلامی کمک می کند همدلی ،همفکری و مهرورزی در همه عرصه هاست . وی ادامه داد باید از تفرقه، بیش از پیش بپرهیزیم و همه ایران راسرای خود بدانیم ،شکر گزار نعمتهای خدا باشیم و خدمات ارزنده و پیشرفتهای عظیمی که هر روز شاهد ان هستیم را نادیده تلقی نکنیم .
     فرماندار اردکان به اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها در سال گذشته نیز اشاره نمود و انجام این تحول عظیم را مقدمه جهاد اقتصادی دانست و گفت :انشا الله با برنامه ریزی بعمل آمده در سال جدید اعتبارات خوبی برای شهرستان در بخشهای مختلف جذب خواهد شد و شاهد بهره برداری از پروژه های زیر بنایی در سراسر این شهرستان در سال 90خواهیم بود .
     "کلانتری عقدا "رییس دانشگاه پیام نور استان یزد هدف از برگزاری این جلسه در ابتدای هر سال را ارائه عملکرد انجمن توسعه و عمران عقدا دانست و افزود :این انجمن با عضویت تعدادی از افراد نخبه و تحصیلکردگان اهل عقدا در مقاطع تحصیلات تکمیلی از سال 87فعالیت خود را آغاز نموده و با ارائه برنامه های زیر بنایی تسریع در توسعه همه جانبه این بخش را دنبال می کند .