فرماندار اردکان با حضور در روستاهای بخش خرانق به بررسی مشکلات روستاییان پرداخت
فرماندار اردکان در بازدید از روستاهای مزرعه میرها و حاجی‌آباد، با حضور در جمع مردم با آنان دیدار و گفت‌وگو و طی جلساتی با حضور مسئولان استان و شهرستان، به بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش خرانق پرداخت.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی گفت: پویایی یک روستا در گرو حضور مردم و جریان‌داشتن زندگی و فعالیت آنان است و همفکری و مشارکت روستاییان در تهیه و اجرای برنامه‌های عمرانی و فرهنگی روستاها از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.
 
وی با تأکید بر این‌که باید روستاها را زنده نگه‌داشت؛ از جمعیت به عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی در این امر یاد کرد و گفت: استفاده از نظرات ساکنان روستاها در انجام پروژه‌های روستایی اقدامی مهم در راستای توان‌بخشی و ابتکار عمل خود روستاییان و ارج‌نهادن به نقش آنان در سرنوشت خود است و در صورت بی‌توجهی به این اصل مهم، مهاجرت و ترک روستا اتفاق می‌افتد که آبادانی و کشاورزی منطقه را به نابودی خواهد کشاند.
 
فرماندار اردکان با تقدیر از فعالیت‌های صورت‌گرفته در بخش خرانق، بر لزوم تسریع در بررسی و رفع مشکلات باقی‌مانده تأکید کرد و گفت: مسئولان شهرستان و استان باید به‌صورت جدی حل مشکلات این بخش را دنبال کنند.
 
هادی مقیمی خاطرنشان کرد: با وجود خدمات ارائه‌شده توسط دولت تدبیر و امید، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در حل مشکلات روستاییان ضروری است و یکی از مهم‌ترین دلایل کندی پیشرفت روستاها، عدم توجه به این سازمان‌ها و عدم تقویت مشارکت‌های مردمی در روستاهاست.
 
وی با بیان این‌که دولت از تشکیل و تقویت سمن‌ها استقبال می‌کند؛ گفت: فعالیت سمن‌ها نباید صرفاً در حوزه‌های خاص باشد؛ بلکه با گسترش روحیه کار جمعی و گروهی می‌توان همگام و همراه با دولت بسیاری از مشکلات به‌ویژه مشکلات روستایی را حل کرد.
 
فرماندار اردکان در این سفر یک‌روزه از مراحل احداث جاده جدید خرانق - حاجی‌آباد؛ روستاها و مدارس روستایی مزرعه میرها و حاجی‌آباد، پروژه‌های در حال ساخت و نیروگاه تولید برق روستایی حاجی‌آباد بازدید کرد و سپس در جلسه‌ای با حضور رؤسا و نمایندگان استانی و شهرستانی برخی از ادارات، به بررسی مشکلات روستای حاجی‌آباد پرداخت.
 
گفتنی است در این سفر، بخشدار خرانق، رؤسای ادارات برق، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آب و فاضلاب روستایی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، آموزش‌وپرورش، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان آموزش پزشکی، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اردکان و معاونت آبفار روستایی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فرماندار اردکان را همراهی می‌کردند.